Posted on

Papa Mintak Maaf!! Aliff Syukri meraung hilang anak di Lombok.

Usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman, 32, menempuh detik cemas apabila anak bongsunya, Ibraheem Adham, 4, hilang tatkala mereka sekeluarga dan kakitangan D’Herbs sedang seronok bercuti di pusat percutian Gili Terawangan, Lombok, Indonesia.

Berkata kepada Utusan Online, Aliff yang turut ditemani isterinya, Datin Seri Norshahida Mohd. Rashid serta dua lagi anak mereka, Ahmad Rayyan, 11, dan Qadejah El Zahra, 6, terkejut setelah mendapati Ibraheem hilang sejurus selesai melakukan aktiviti sukaneka.

Selain keluarga, dia turut membawa kira-kira 40 kakitangan dan stokis D’Herbs dari seluruh Malaysia bercuti ke pulau itu sebagai tanda penghargaan di samping mengeratkan silaturahim.

“Alang-alang itu, dianjurkan juga beberapa aktiviti sampingan agar percutian ini tidak membosankan dan lebih bermakna.

“Pun begitu, sukaneka hanya melibatkan orang dewasa sahaja manakala anak-anak dibiarkan bermain di pantai sambil diawasi pengasuh.

“Tak sangka pula, Baim (panggilan bagi Ibraheem) tiba-tiba boleh hilang daripada pandangan pengasuhnya yang ralit menyaksikan keriuhan sukaneka tersebut,” kata Aliff.

Sebaik sedar akan kehilangan anak mereka, Aliff dan Norshahida mula menjerit dan kelam-kabut meminta tolong semua pengunjung yang berada di pulau itu untuk mencari Ibraheem.

Hampir 10 minit tenaga dikerah menyusur pantai dan mencari di setiap pelosok premis, akhirnya Alif menghela nafas lega apabila mendengar tangisan si bongsu sambil kelihatan berpimpinan tangan dengan seorang pekerja resort warga tempatan.

Menyaksikan susuk anaknya, Aliff terus meluru ke arah Ibraheem lalu memeluk erat kanak-kanak itu tanpa mulutnya tidak henti-henti meminta maaf.

Ujar pekerja tersebut, dia bertemu Ibraheem seorang diri di hadapan sebuah kedai aiskrim, tidak jauh dari kawasan berlangsungnya sukaneka.

Sementara itu, Norshahida yang hamil enam bulan bersyukur kerana tiada sebarang insiden buruk berlaku dan harap akan berwaspada di lain waktu. – UTUSAN ONLINE

Sumber : Utusan Online

Posted on

(Video) Pelakon dirasuk hantu mengilai pelik, tetapi komen netizen yang melihat menghibur hati

Viral di media sosial video seorang pelakon yang melakonkan watak hantu telah dirasuk hantu sehingga mencederakan pelakon wanita.

Dalam kejadian yang berlaku di Kemboja itu, produksi berkenaan sedang menjalani penggambaran filem hantu. Namun semasa penggambaran sedang dijalanlam. pelakon yang melakonkan watak hantu itu telah dirasuk.

Pelakon itu kemudian telah menyerang seorang pelakon wanita sehingga mengalami trauma dan cedera ringan di lehernya dipercayai dibelit dengan dawai.

Dalam video berkenaan, kru-kru produksi sedang cuba bercakap dengan ‘hantu’ berkenaan agar keluar dan meninggalkan tempat itu.

Sementara itu, ada beberapa netizen dari Malaysia menterjemahan kejadian itu.

“Diorang berlakon cerita hantu. Pastu pelakon yang bawak watak hantu tu asyik salah dialog je. Last-last dia malas berlakon, dia duduk dalam bilik itu seorang-seorang. Merajuk sebab tak pandai berlakon.

“Yang perempuan itu pula stress dapat pairing yang tak pandai berlakon. Dia berlari keluar dari rumah itu dan terlanggar ampaian baju jiran sebelah. Itu yang ada kesan dawai di leher dia tu,” terjemahan dari Mohd Azhari Jerry.




“Ngagai kita ka enda ulih macha Khmer ngau enda mereti ka jaku sida. Bala sida iya tadi benung ngaga ngeshoot siti cherita antu. Tang lebuh maya ngambar nya, antu amat-amat nyeruga alu ngerasuk tubuh pelakun ke begari baka antu nya alu ngachau pelakun indu siku nya.

“Dalam bideo nya, sida benung nguji bejaku ngasuh antu nya pansut ari tubuh pelakun nya. Utai tu amat nyadi ba Kemboja din,” terjemahan Abeng Acj.

 

sumber: TheReporter

Posted on

Mat Salleh pakai drone rakam tempat Tembok Besar China yang tidak pernah dikunjungi Orang. Apa yang dirakam buat orang negara China sendiri terkejut!

Apa yang terdapat di belakang tembok besar kat negara china? Pernah kah anda lihat? Mat Salleh yang mengunjungi tembok besar cuba guna drone, terbang ke tempat yang tidak pernah dikunjungi orang, buat rakaman. Tengok apa yang sebenarnya terdapat dan tersembunyi di belakang tembok besar tu.

Hasil rakaman memang buat semua orang terkejut! Rupa-rupanya kat belakang tembok besar di negara china ni cantik juga rupanya. Banyak tempat yang tidak dapat sampaikan kalau guna jalan kaki jer, guna drone semua tempat boleh sampai, dapat lihat apa yang biasa tidak dapat jumpa.

Mengikut sejarah dalam tembok besar china ini, bangunan ini menggunakan masa yang sangat lama untuk habis dibina. Kegunaan tembok besar ini asalnya ialah untuk menghalang serangan dari negara lain, sebab pada zaman dulu teknologi masih tidak canggih lagi, masih tidak ada kapal terbang, atau pun helikopter. Kalau ada peperangan yang berlaku, hanya ada meriam dan pedang cam ni jer. Kalau mereka bina tembok besar memang dapat halang serangan daripada negara lain. Tapi kalau sampai ke zaman sekarang, memang tidak dapat dah. Tembok besar china ini hanya dapat digunakan sebagai tempat tarikan pengunjung jer, supaya orang kat luar dapat faham sedikit asal usul tentang sejarah negara china.

Sumber: Sisgempak

Posted on

TAKZIAH, CHACHA MAEMBONG CEDERA DIHIDUNG KAWANNYA DIDI ASTILLAH BENGKAK MUKA. PROTON WIRA PUNYA HAL!!

Didi mengalami kecederaan di muka dan dadanya masih lagi sakit. Foto Instagram: @didiastillah.

PENYANYI Didi Astillah dan pelakon Chacha Maembong masih trauma selepas terlibat dalam kemalangan kereta kira-kira pukul 2 pagi, Isnin.

Didi atau nama sebenarnya Dayang Nazilah Awang Astillah, 22, berkata Chacha yang memandu keretanya cuba mengelak kereta Proton Wira yang laju sehingga hilang kawalan sebelum terlanggar pembahagi jalan dalam kejadian di Jalan Alor, Bukit Bintang, Kuala Lumpur.Menurutnya lagi, mereka hanya dibantu oleh orang awam yang berada di situ dan kereta Proton Wira yang dipandu seorang lelaki memecut tanpa dapat dikesan.

“Sampai sekarang masih lagi trauma. Kejadian itu berlaku ketika kami nak keluar dari simpang Jalan Alor tiba-tiba ada kereta Wira muncul dengan lajunya.

Didi kongsi wajahnya yang sedang bengkak selepas kemalangan.

“Chacha nak elak tapi tak dapat nak kawal kereta sebab terlalu panik dan terlanggar pembahagi jalan.

“Lelaki yang pandu kereta tersebut terus pecut kereta dia tanpa bantu kami. Nasib baik ada ramai orang awam yang ada dekat situ tolong,” kata Didi ketika dihubungi mStar Online.

Kejadian berlaku ketika mereka dalam perjalanan pulang ke rumah selepas makan malam di Jalan Alor.

Didi memuat naik foto wajahnya selepas mengalami kemalangan di laman Instagram dan ia mendapat perhatian pengikutnya.

Beginilah keadaan kereta Honda milik Chacha.

Tambah Didi lagi, dia hanya mengalami bengkak di muka manakala Chacha mengalami kecederaan di bahagian hidung disebabkan tersembam ke hadapan beg udara.

“Muka saya saja yang bengkak manakala Chacha cedera di bahagian hidung. Tapi yang teruknya kereta Chacha saja. Nasib baik kami tidak mengalami kecederaan serius,” ujarnya.

Dalam pada itu, Chacha ketika dihubungi mStar Online memberitahu keadaannya kini semakin pulih dan hanya memerlukan rehat.

“Alhamdulillah, saya okey dan tidak mengalami kecederaan yang teruk. Masa kemalangan itu sahaja darah keluar tidak henti,” katanya.

Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2018/01/30/didi-chacha-kemalangan/#dufHefU41jsDaWCr.99

Posted on

Dahsyat! Inilah Dia Kereta Mewah Milik Ebby Yus Yang Merecik Habis,Tak Sangka Ebby Yus Pakai Kereta Ni Kan?

Siapa menyangka daripada seorang penjual petai di pasar malam, kini pelakon dan pelawak Ebby Yus sudah maju ke hadapan apabila bergelar usahawan restoran.

Menurut Ebby atau nama sebenarnya, Muhammad Yunus Abdul Rashid, 48, sehingga kini sebanyak tiga cawangan restoran masakan Cina Muslim, Restoran Adam Lai telah berjaya diusahakannya bersama tiga rakan kongsi yang lain.

Saya sudah biasa dengan berniaga sejak kecil. Walaupun berlakon sejak 1983, tetapi saya tetap berniaga kecil-kecilan.

“Jangan tak tahu, saya pernah berniaga petai di pasar malam, walaupun sudah bergelar pelakon ketika itu,” katanya memetik laporan Berita Minggu, hari ini.

 

Ternyata keazaman yang dimiliki oleh Ebby boleh dibanggakan apabila Restoran Adam Lai yang terletak di Shah Alam, Sri Gombak dan Wangsa Melawati sentiasa tidak menang tangan menerima kunjungan pengunjung setia mereka.

Dalam perkembangan lain, Ebby yang tercalon dalam kategori Pelawak Lelaki Popular menerusi Anugerah Bintang Popular tidak mengharapkan sebarang kemenangan kerana merasakan artis komedi seperti Jep Sepahtu, Johan dan Zizan mempunyai peluang cerah untuk menggenggam trofi tersebut.

Bilamana seseorang itu berusaha,pasti dia akan menuai hasil dan dapat memiliki apa jua yang di impikan termasuk rumah impian atau kereta impian. Begitu juga dengan pelakon terkenal Ebby Yus. Sejak dari dulu lagi Ebby Yus sering membintangi banyak drama hingga kini. Lawaknya juga boleh buat ramai netizen tidak kering gusi.

Namun begitu, adakalanya Ebby Yus tidak aktif muncul di kaca TV atas sebab tertentu. Mungkin ada yang mahu tahu, apakah kereta yang di pakai oleh Ebby Yus dalam hidupnya?

Jangan terkejut, ini kerana kereta pilihan Ebby Yus yang mampu di belinya bukanlah kereta biasa-biasa. Ebby Yus di katakan memiliki kereta sport mewah iaitu Mercedes SLK Brabus yang bewarna putih.

 

Wow memang merecik habis design kereta Ebby Yus ni kan? Kereta ini adalah kereta sport mewah 2 pintu dan ramai netizen memuji kecantikan kereta ini.

Mungkin ada yang bertanya,bagaimana Ebby Yus dapat kumpul banyak duit untuk membeli kereta mewah? Ebby Yus sebenarnya selain bergelar sebagai pelakon, dia juga merupakan seorang usahawan di mana dia ada mengusahakan bisnes restoran. Maka tidak hairanlah jika Ebby Yus mampu untuk memandu kereta mewah seperti itu.

Posted on

“AKU DIBILIK SEBELAH SAAT MALAM PERTAMA SUAMIKU BERSAMA ISTERI BARU,SEPANJANG MALAM AKU MENANGIS SAMBIL MEMELUK…”

Ini kisah aku, Si Wanita yg menyangka hidupku dulu telah habis dan tamat, diSini bermula kisah coretan hidupku. tanggal dec (tahun ku rahsiakan) aku telah di Nikahi oleh seorg lelaki yg berumur 15tahun lebih Tua driku, ya Lelaki itu suamiku.. aku cuma seorg gdis kampung yg sgt kampungan, remaja desa yg cuma tahu ttg hiruk pikuk desa, di besarkan oleh sebuah keluarga yg ramai adik beradik, dan aku anak ke dua bungsu,aku seorg gadis cilik bertubuh kecil dan cantik(itu kata rakan2ku) juga aku jga seorg yg bercita2 tinggi, saat itu umur ku baru 18tahun..

Baru lepasan SPM ketika itu,(keputusan spm tdk lah secantik mana cukup skdr lulus sahaja) Aku berkhwin dgn suamiku atas dasar kasih dan syg, kami cuma berkenalan di muka buku sekali bersua,suamiku ingin menikahiku, yaa aku terlalu terbuai dgn cerita kawan2 ttg indahnya bercinta selepas NIKAH, permulaan perkahwinan beliau menyanyangiku lebih dari nyawanya,hidupku Alhamdulilah beransur berubah drpd menjadi seorg Anak sawah kampung dan berpindah di Kota metropolitan KL, &akhirnya mjd surirumah spenuh masa..

Alhamdulilah selepas 2bulan bernikah aku di sahkan hamil suamiku adalah insan yg amat gembira, walaupun khdpnku telah berubah namun ibu dan ayahku tak pernah aku lupakan.. Disaat usia perkahwinan kami baru masuk tahun ke 3, umurku baru 21tahun aku sedang mgandungkan anak kami yg ke dua usia kandunganku baru 4bulan aku mulai merasakan sesuatu yg pelik pda suamiku, suamiku enggan mahu bersamaku di ranjang kami sering bertelaga..

Aku hairan apa kurangnya aku menjadi isteri makanan pakaian semua ttg dirinya aku uruskan.suamiku pun bgtu memenuhi keinginanku,cuma dia tmpt ku bgantung bayar kereta,rumah tempat ak berteduh keperluan ku dan bil api kampung pun suami yg byrkan mana mungkin aku boleh hdup tnpa suamiku. Benar kata org, Usah di sangka panas smpai kepetang rupanya hujan di tengah hari..saat kandunganku mencecah 6bulan aku pelik genaplah setengah suamiku mjd org lain. lmbt pulang kerumah dan sering sja megelak bersama dgnku,

Sampaikan 1hari aku memberanikan diri membuka HP suami dan segalanya terungkai. suamiku ada perempuan simpanan lain,& wanita tersebut wanita sepejabat dgnnya,wanita itu tua 5tahun dariku.paling menyedihkan wasap/gambar2 lucah mereka ada di HP suamiku hncur luluh hatiku saat itu, seminggu bertahan akhirnya aku luahkan hasrat hatiku menangis di sejadah sda tiada erti perut ku semakin membesar suamiku semakin menjauh dariku,andai ini takdirku Redha dan pasrah aku padamu ya allah..

Akhirnya ku temui wanita tersebut di pejabat suamiku dan aku sampaikan hasratku aku membenarkan suamiku bermadu di hadapan 6mata, wanita dan si lelaki itu,ya lelaki yg tlh merobek dan menghancurkan isi hati isteri yg bgtu syg dan taat setia pdnya, sayangku pdanya hanya bagiku cuma tukaran maut boleh memisahkan kami.. akhirnya pd ketika kandungan ku 8bulan suamiku dan wanita itu bernikah bersaksikan aku dan anak lelaki kami yg berusia 2tahun stgh,si anak bukti kasih syg kami,yg tdk tahu apa2, ada di bilik tirai agama itu,aku ya aku isterinya,tnpa ada stitik air mata keluar utk nya ya ego ku..ak hamparkan sgalanya demi sygku pdnya demi kasihku yg tak sangup melihat dia bergelumng dgn dosa dan zina,

walhal hari sebelum tarikh nikah suamiku hanya Allah yang tahu hancur hati ku, saat zuriatku menendang-nendang perutku hanya 1 yang aku inginkan saat dia melafazkan nikah cuma satu iatu keadilan namun sayang suamiku telah menyia2kan aku, saat malam pertama suamiku bersama isteri di bilik sebelah (kami serumah) spjg mlam aku menangis sambil memeluk erat anak kami, aku tak mampu ya Allah berikan hamba kekuatan, jesteru malam itu jga ku buat solat istikhorah mnta petnjuk,

ke esokkan harinya ku bgun sprti biasa senyum berlagak biasa meski mereka melihat mataku sembam.. senyuman lirik maduku,wanita,sdrkah kau kau berbahagia dgn kehancuran kaum mu?
hari demi hari berlalu,aku semakin sarat dan semakin menunggu hari aku di perlakukan seolah2 pembantu rumah,jika “giliran” aku utk suami tdur dibilikku,ttpi suami gelisah mahu kebilik sbelah, utk pgetauhan pembaca ak tak perna bertegur sapa dgn maduku, walau mcm mana pun mulia seorg hati aku tak sanggup memandang wajah org yg tdur bersama suamiku..

Maduku jg tk pernah mahu bckp dgn aku, aku sdar aku cuma seorg wanita yg miskin dan mgkin sda tdk ada erti lg di mata suami,dan sampai ke 1tahap aku benar2 tak tahan dgn perangai suamiku yg lansung tak perna melayani batin dan jiwaku,perasaanku di endahkan. melihat aku menangis seolah2 benda biasa bgnya,mereka tertawa bergurau senda dihdpnku seolah2 aku bukan isterinya jga,bckp dgnku juga seolah2 suamiku seakan2 jijik..malah perlahan2 wang nafkah diberikan pdaku jg seakan tdk memadai,fungsi aku di rumah “kami” cuma skdr utk melakukan tugas2 pembantu rumah,

Aku semakin jauh dari hdup suamiku,aku sedar aku cuma perosak kebahagiaan mereka, utk apa lg aku bertahan? aku skrg sudah tdk di perlukan suamiku lg..aku sda tdk memberi erti,suamiku akan lebih bahagia jika tiada aku menyusahkan hdupnya.. dan akhirnya aku mbt kptsan pergi meninggalkan semua ini.. selamat tgl suamiku.. biarkan aku dan anakmu serta yg kau benihkan di rahimku ini hdup bersama meski kami hdup susah takkan ku abaikan anak2ku..

Akhirnnya,anakku di lahirkan annaz naufal nama di beri dan aku telah di ceraikan talak 1.. itu pun melalui sms, saat aku pergi keluar rumah kami cuma sehelai sepinggang..alasan aku diceraikan aku digelar isteri yg nusyuz, aku kembali ke pangkuan keluargaku,aku bkerja di kilang perabot di hjung kampung alhamdulilah aku mampu menampung dua org anakku puteri dan puteraku,

suatu saat tba2 aku di temukan oleh seorg hamba allah beliau mempelawa aku tentang dunia business kecantikan,mula2 aku cuma jd dropship sambil bekerja d kilang dan menjual product kecantikan secara on9,& perlahan2 hdupku berubah,aku berjaya mengumpul wang yg tdk perna kulihat sbnyk angka itu jika bersama suamiku,aku mampu milikinya sndiri , aku mampu mencipta product sendiri hasil cekal dan tawakal serta berusaha,kini alhamdulilah hdupku jauh lebih berubah ,seawal usia ku mencapai umur 25tahun aku sda terkenal dgn product kecantikan keluaran ku sendiri

Aku berpindah semula ke KL utk memudahkan kerja sbb stokis product bnyk bertapak di KL ,skrg mampu mbeli apartment hasil titik peluhku sndiri,mampu membeli kereta di byr bulan dgn bank dan paling penting ibu dan ayahku ku bawa tgl bersama ku,dan skrg exsuami meroyan hampir setiap malam kol/msg aku,merayu dan memohon maaf menyesal sbb menyia2kan aku dulu,alasan rindukan anakanak sdgkn drpd naufal lahir dia tak pernah ambik tahu dari segi wang dan segalanya..aku lah ibu dan ayah,

alasan anak jg dia gunakn utk rujuk semula hbgn ni,lagi mybbkn dia meroyan isterinya tu tak perna ambik tahu ttg makan minumnya ketika dia terlantar dhospital (eksident kereta semasa pulang dari ofice)rumah mcm tongkang pecah sering keluar berfoya-foya bersama rakan2 dann sering mlwn apabila d tegur oleh bekas suamiku tdk pandai memasak semua ini pun aku mengentahui melaluiexmentua yg mc berhubung dgn ku,aku sudah tidak mahu masuk cmpur lg urusan mereka,bagiku urusan rumahtangga mereka tak beri erti pdku kini,dan aku tdk mau ambik tahu..insyaallah 2017 ni membuka lembaran utkku,loan bank pengurus syarikat kenakan utk diriku telah diluluskn bahawa akhirnya ak akan membuka cwgn kosmetik di negeri lain pula empayar legasi product ku akan ku kormesialkn seluruh negara itu cita2ku sigadis kampung janda anak 2,hehe insyaAllah. saya yakin dgn hikmah,Allah dah susun jalan cerita hdup kita seindahnya,Allah takkan uji manusia d luar kemampuannya,raudah,naufal syg anak mama,awk penguat mama..tnpa raudah & naufal.

mama mungkin tak sekuat ni,rezeki kta takkan melimpah ruah mcm ni,para wanita kat luar sana buktikan kat kaum llki yg kita jgak mampu berdiri di kaki sndiri.. yakin dgn rezeki allah,dan kpd bekas suamiku maaf ludah tak kan pernah di jilat semula,saya selesa bergelar janda skrg.. janda bukan sbrg janda,saya janda tak kacau laki org noh. peace. salam

Sumber : puncakviral.today

Posted on

Meletop!! “Cuba Rahsiakan, Tapi ‘Kantoi’ Juga” – Tasha

Peserta Gegar Lawak, Tasha akui mahu dikenali kerana bakat dan bukannya sebagai adik kepada pelawak terkenal Achey Bocey.

Tasha atau nama sebenarnya Nornatasha Hamzah, 25, berkata dia merahsiakan statusnya sebagai adik kepada Achey ketika menjalani sesi ujibakat program tersebut.

“Memang saya rahsiakan hubungan kami, ketika sesi ujibakat itu pun tidak ada siapa kenal saya.

“Tapi saya tak sangka pula lama-kelamaan status saya sebagai adik Achey akhirnya diketahui juga.

“Secara jujur memang saya agak terkejut, bukan apa saya tidak mahu ada pihak membuat andaian saya mahu menumpang populariti abang.

“Lagi satu, saya risau juga sekiranya jangkaan penonton juga lebih tinggi selepas mengetahui hubungan kami berdua.

“Kalau boleh saya tidak mahu dibayangi abang dan lebih selesa jika dikenali kerana bakat,” katanya kepada Astro Gempak.

Video :

Mengulas mengenai penyertaannya dalam Gegar Lawak, Tasha memberitahu dia mendapat sokongan daripada abangnya.

“Ini merupakan pertandingan lawak pertama saya, tipulah kalau saya kata tak gementar. Bukan senang nak buat orang ketawa.

“Waktu saya beritahu Achey untuk sertai Gegar Lawak, dia memang beri galakan dan sokongan kepada saya untuk mencuba nasib.

“Sebelum ini saya pernah juga sertai Akademi Fantasia namun nasib tidak menyebelahi saya. Jadi saya buat keputusan untuk cuba program ini pula,” ujarnya.

Gegar Lawak diterajui oleh pelakon Kamal Adli dan pelawak Fad Bocey sebagai hos.

Video :

Program ini juga menampilkan pelawak Tauke, Nizam Jentik- Jentik, Ali Puteh dan Dzawin ditugaskan sebagai penasihat lawak yang akan membimbing serta membantu para peserta.

Manakala pelawak Douglass Lim dan Datuk Ac Mizal dipilih sebagai juri tetap.

Gegar Lawak bersiaran secara langsung pada setiap Jumaat, jam 10.00 di Astro Warna (saluran 132) dan Warna HD (saluran 134).

Program ini juga boleh ditonton menerusi platform digital, Astro GO dan ‘On Demand’.

Foto: Instagram @acheykintangkintung

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Gempak

Posted on

Panas! Betul Ke Erra Fazira Telah Disunting Jejaka Kacak Ini? Bukan Calang-Calang Orangnya.

Sebelum ini kita ada dengar kenyataan juara Akademi Fantasia musim kelapan iaitu Shahir mengakui dia kini sedang berkawan dengan pelakon cantik Erra Fazira. Jelas penyanyi lagu Kebahagiaan Dalam Perpisahan itu, tidak salah untuk dia berkawan dengan rakan-rakan seperjuangan apatah lagi artis berpengalaman seperti Erra.

Namun bukan Shahir seorang, gosip terbaru di mana jejaka kacak ini juga dikatakan rapat dengan bekas isteri Engku Emran ini. Jejaka yang dikenali sebagai Anwar ini dikatatakan selalu juga meluahkan perasaan dan menceritakan masalah pada Erra.

Ada juga timbul desas-desus yang mengatakan Erra dan Anwar dilihat selalu keluar bersama dan dikatakan sedang rapat.

Menerusi satu gambar terbaru yang dimuatnaik oleh Anwar di Instagramnya, jejaka kacak ini akui bertuah mengenali Erra kerana sudi tumpangkan bahu mendengar masalahnya. Dalam gambar tersebut, kapsyennya bertulis;

Thanks @errafazira sudi tumpangkan bahu mendengar segala yang beban yang ada kat diri ini.Semoga allah merahmati hidupmu di dunia dan akhirat..Be strong dgn apa jua dugaan yang ada..

Nampaknya mereka berdua seperti lebih dari seorang kawan kerana kedua-duanya seperti saling memerlukan untuk berkongsi masalah. Nampak gayanya Erra sendiri pun mengambil berat dengan jejaka ini dan meninggalkan kata-kata semangat di ruangan komen. Untunglah!

Anwar sendiri akui, Erra adalah insan sering memberi sokongan dalam kerjayanya, malah susah dan senang, Erra sentiasa bersamanya, Romantik kan?

Hangat.com merasakan hubungan Erra dengan Anwar ini tidak lebih sebagai kenalan dan rakan sesama artis atau mungkin antara adik dan kakak. Doa yang baik-baik aja!

Difahamkan jejaka ini merupakan seorang ahli perniagaan produk kesihatan dan menjadikan Erra Fazira sebagai duta produk tersebut. Kalau ada hubungan istimewa pun apa salahnya kerana masing-masing solo.

Sumber

Posted on

Aku dipaksa menikah dengan lelaki yang paling hodoh di kampungku dan melarang dia tidur sebilik denganku selama setahun…sehingga suatu malam dia melakukan perkara ini yang buatkan hatiku…

Di tahun 2007 yang lalu, aku masih adalah seorang gadis yang mengadu nasib di Provinsi Wuhan, China. Saat itu aku memiliki seorang pacar. Suatu hari saat tahun baru Lunar sudah cukup dekat, orangtuaku menelfenku dan memintaku untuk pulang. Aku tidak pernah tahu kalau telefon itu akan menjadi awal dari penderitaanku.

Saat itu yang menelefonku adalah cici tertuaku, katanya, “Papa udah setuju kamu menikah, udah dicariin jodoh, tanggal 23 bulan Lunar kamu bakal nikah.”

Aku kaget, “Siapa ci…”

Ciciku menjawab, “Nanti kamu pulang juga tahu.”

Aku menjawab dengan tegas, “Ci, kalau infonya nggak jelas, aku nggak bakal pulang. Kamu juga tau aku punya pacar!”

Ciciku menjawab dengan dingin, “Putusin pacarmu sekarang juga.”

 

Akhirnya setelah perdebatan yang panjang, aku tetap tidak memberikan keputusan. Karena takut aku tidak pulang, mamaku pun menysulku, jauh-jauh dari Hunan ke Wuhan. Perjalanan itu bukan perjalanan yang mudah dan mamaku datang seorang diri. Setelah itu mama mengajakku untuk pulang ke rumah kami di desa. Setelah duduk diatas kereta selama 6 jam dan melalui perjalanan yang jauh selama berjam-jam, tibalah kami di rumah. Saat aku pulang, aku mendapat uang sebesar 20.000 Yuan di atas mejaku. Aku tahu, aku sudah dibeli dengan uang. Mamaku menjelaskan, “Kamu juga tahu, kamu masih punya adik kecil. Mama papa udah tua, bahkan ke sawah pun udah nggak sanggup dan harus dibantu orang. Cici kamu menikah ke luar kota, kami berharap kamu bisa menikah dan tinggal di desa bersama kami…”

 

Aku menangis dengan keras setelah tahu pasangan hidupku, “Aku nggak suka sama sekali sama Kelvin!” Kelvin bukanlah seorang pria yang diidamkan oleh para wanita. Dia lebih tua 5 tahun dariku, tinggi badan sangat tidak ideal, 160 cm pun ngga sampai, sering gosip, dan wajahnya juga bukan wajah pria idaman. Semua yang kulihat dari dirinya cuma segala sesuatu yang buruk. Aku tidak mengerti wanita mana yang akan suka dengan pria macam ini.

 

Mendengar semua kata-kataku dan aku yang tetap bersikeras tidak mau, mamaku terlihat kecewa. Akhirnya waktu aku berisap-siap untuk tidur, aku mendengar teriakan keras dari kamar papaku. Aku panik dan langsung membuka pintu, dan melihat mamaku mencoba untuk bunuh diri dan sudah sekarat. Aku langsung menelefon ambulans dan melarikan mama ke rumah sakit. Melihat keadaan mama seperti ini, aku tidak lagi bisa berkata tidak. Mama berhasil diselamatkan dan selama 3 hari mama rawat inap di rumah sakit, aku terus menemani mama tanpa bersuara.

 

Akhirnya tibalah tanggal dimana aku ditetapkan untuk menikah, dan aku tidak bisa punya pilihan lain selain berkata iya dan membunuh perasaanku…

 

Malam itu, aku langsung masuk ke kamar dengan cepat, kemudian mengunci kamar, menghalangi pintu dengan segala sesuatu yang ada di kamar itu. Kelvin sempat mengetuk pintu dan bertanya, “Vania, kamu sudah tidur?”

 

Aku cuma bisa menggigiti bibirku dan menangis… Air mata mengalir dari pipiku, sampai ke jariku, mengalir sampai ke kaki…

 

Keesokan paginya, aku bangun dan membuka pintu kamar, aku menemukan Kelvin sedang tidur beralaskan lantai dan selembar selimut di cuaca yang cukup dingin.

 

Begitu melihatku, dia langsung bangun dan berkata, “Ah, kamu lapar? Sebentar ya saya buatkan roti.” Aku duduk di sofa tanpa berkata-kata, melihat apa yang dia lakukan. Aku memikirkan kehidupanku nanti yang tidak akan pernah terpisah dengannya. Air mataku kemudian mengalir lagi. Melihatku nangis, Kelvin mendekatiku, “Maaf, aku salah ngomong ya? Atau aku udah nyakitin perasaan kamu? Atau mungkin aku salah melakukan sesuatu?” Dia kemudian mengeluarkan sebatang kayu, “Atau kamu boleh pukul aku dengan ini. Waktu kecil kalau aku nakal aku selalu dipukul pakai ini.”

 

Setelah capek menangis, aku bertanya, “Kamu tidur di lantai, nggak dingin?” Sambil menggigit roti yang ada di depanku.

 

“Nggak lah. Udah biasa. Orang lain malah ada yang harus tidur diatas tanah.”

 

Mendengar itu hatiku mulai merasa kasihan. Sebenarnya orang ini tidak bodoh. Tapi dia sudah berumur 33 tahun, masih belum menikah juga. Selain tampang, sebenarnya orangnya cukup baik. Papa mamanya bahkan menyerah dengannya karena sudah setua itu dia masih belum menikah. Hidup sendiri dalam waktu lama tampaknya bukan hal yang cukup mudah juga.

 

Aku bertanya, “Kamu, ngomong apa ke mamaku sampai dia rela untuk menikahkanku denganmu?”

 

Kelvin berkata, “Nggak ngomong apa-apa, mamamu cuma tanya, “Kamu rela nggak jaga anak cowokku ini yang cacat?” dan aku mengangguk.”

 

Mendengar semua itu, aku mulai membuka pintu kamar, tapi kami tetap setuju untuk tidak tidur seranjang dulu.

Waktu pun berlalu dan kami tetap tidak melangkah kemanapun. Akhirnya musim gugur pun tiba dan suatu hari, mamaku datang mengunjungi kami. Mama bertanya padaku, “Kamu udah nikah selama itu, setauku dia juga nggak mandul, kamu kok masih belum hamil?” Aku menjawab, “Pelan-pelan aja ma.” Mamaku bertanya lagi, “Mau diperiksa ke dokter?” Aku menolak…

 

Sesampainya di rumah, aku sempat membayangkan apa yang akan terjadi kalau kami tidur sekasur. Tapi mengingat giginya yang kuning, keraguanku mulai muncul lagi…

 

Akhirnya setelah setahun, musim dingin pun tiba. Cuaca yang dingin membuatku malas keluar kamar dan seharian itu aku hanya bersantai dibalik selimut tebalku sembari menonton TV. Makanan dan pekerjaan rumah dikerjakan sesekali oleh Kelvin. Sampai malam, salju berhenti turun dan Kelvin tiba-tiba berkata padaku, “Van, keluar yuk. Aku mau kasih liat sesuatu.”

“Ngapain? Aku males keluar…”

 

Tapi akhirnya aku pun mengumpulkan tenaga untuk keluar bersamanya. sampai di suatu tempat, dia memintaku menutup mata. “Jangan dibuka sampai 3 ya.”

 

Aku bertanya, “Kamu mau ngapain lagi sih…”

 

Dia kemudian menjawab, “Satu… Dua… Tiga! Coba liat di depan kamu ada apa?”

Aku melihat ada 13 buah boneka salju yang bersyalkan syal merah. Salju yang tebal itu berubah menjadi boneka salju yang lucu. Di atas boneka salju itu ada beberapa tulisan yang kalau diartikan kira-kira menjadi, “Vania, aku sayang kamu, aku mau menemani kamu hidup selamanya.” Aku memandang Kelvin dan berkata, “Kamu ngapain kayak gini… Aku ga paham.” Walaupun di mataku jelas terlihat ada air mata haru yang menetes.

 

Kelvin berkata, “Aku nggak pernah ke kota, nggak pernah belajar, aku juga nggak tahu orang-orang yang romantis itu kok bisa begitu. Aku coba, tapi selalu ga berhasil. Cara-cara di TV aku coba supaya kamu bisa senang. Tapi waktu di musim panas aku coba pakai layangan, kamu tetep nggak mau lihat. Di musim semi aku rangkai bunga, walaupun jelek sih, tapi kamu juga nggak mau peduli. Akhirnya… Aku pakai cara ini. Orang-orang di TV itu begini…”

 

Aku langsung menangis, “Kamu jangan ngomong lagi…” Aku jongkok sambil menangis, boneka-boneka salju itu tanda kalau dia sayang padaku. Kami pun pulang tanpa berbicara. Kemudian aku melihat layangan yang dia maksud, masih ada di kamarku. Aku meninggalkan sebuah pesan, “Diperbaiki ya. Nanti waktu musim semi, bunga-bunga itu mekar, kamu nggak usah terbangin layangan ini sendiri. Kita terbangin bareng-bareng.

 

Kelvin menangis, dia berkata, “Aku langsung perbaikin sekarang…”

 

Aku tertawa berkata, “Udah jangan bodoh. Tidur aja yuk.”

 

Malam itu, kami tidur sekasur, dan sepanjang setahun, kami sama-sama berjuang untuk memperbaiki hidup kami, kami berjuang untuk memperbaiki hubungan kami.

 

Akhirnya beberapa tahun ke depan, kami sama-sama berusaha untuk melakukan sesuatu bagi keluarga kecil kami. Aku belajar menjahit dan Kelvin belajar desain interior. 2 tahun setelah aku selesai belajar, aku hamil. Tahun berikutnya, aku melahirkan anak pertama kami, seorang anak laki-laki yang sehat dan tahun berikutnya lagi, aku hamil anak kedua.

 

Sekarang ini hidup kami sangat bahagia. Awalnya mungkin sulit. Aku sulit menerima dia apa adanya. Tapi seiring dengan waktu, kalau kita berusaha, cinta itu tetap akan ada di antara kita. Sekarang kami masih terus berjuang untuk menjadi orang yang lebih baik lagi dan kami akan terus berusaha.

sumber

Posted on

Baru Usia 30 Hari, Mawar Umum Anak Bakal Jadi Model Tudung Fareeda. Wah, Comel Sungguh Maryam Berhijab!

Baru usia 30 hari, anak Fizo dan juga Mawar bakal jadi model tudung Fareeda. Kalau betul, Wan Maryam mungkin jadi model paling cilik.

Sesuailah kan dengan status ibunya Mawar Abdul Karim yang merupakan pengusaha dan juga duta tudung Fareeda. Perkara itu diumumkan sendiri oleh Mawar dalam satu perkongsian di instagram miliknya.

“Wahai Maryam bakal jadi model tudung kids n blouse fareedagroup. So uncle n auntie stay tune ok. Lepas ni Maryam akan melaram dari mama dia.”

Selain  akan menjadi model untuk tudung dan blaus kanak-kanak, ujar Mawar beliau juga akan menggunakan nama Maryam sebagai jenama untuk produk kanak-kanak Fareeda Kids.

 

Untungnya la Maryam ni. Kita sendiri pun tak sabar nak tengok model cilik ni beraksi. Ini mungkin saingan Aaisyah Dhia Rana.

Fizo dan Mawar menimang cahaya mata pertamanya pada 30 Disember tahun lalu selepas melakukan rawatan kesuburan setelah lebih dua tahun mendirikan rumah tangga.

 

Sumber: mawar_karim via vanillakismis