Posted on

Sangkakan Kayu Golf Tersangkut Atas Pokok Kelapa Sawit, Tapi Bila Tengok Dia Mengembang Kelam Kabut Semua Orang. Tq Abang Bomba Membantu.

Komen tentang video : (atau scroll ke bawah terus tonton video)
Bapak GiLer Besar, King Cobra Atas Pokok, Nasib baik sempat elak, kalau tak nyawa melayang.

kerja bomba bukannya mudah, kerja bomba ini mencabar, kerja bomba bukan sekadar padam kebakaran, tetapi kerja bomba merangkumi segala aspek persekitaran.

jangan hanya perlekehkan kerja bomba ini, rata rata nya mengata bomba ini tiada kerja. sebenarnya banyak kerja bomba ini.

berikut merupakan kerja kerja bomba:

1. Padam Kebakaran termasuklah Rumah, Hutan, Semak, Padam hati juga,

2. menangkap binatang berbisa seperti ular.

3. menghalau atau membunuh serangga berbisa seperti tebuan

4. mengawal sisa tumpahan bahan kimia berbahaya

5. dll

bukannya mereka duduk goyang kaki di balai.

fahamkan sekarang tugas bomba mcm mana, so kena la tabik spring kat abam bomba lepas ni.

Bukan calang calang orang yang boleh jdi bomba ni. pertama sekali kenalah ada Pendidikan, kedua mesti ada keberanian, kalau badan sado tapi penakut pun tak gunakan.

jom saksikan aksi aksi berbahaya anggota bomba, menangkap King of the Cobra. salah sikit, alamatnya nyawa melayang lah. dorang pun ada anak bini, mak ayah jugak. tapi mereka tidak alpa dalam menunaikan tanggungjawab dalam usaha menyelamatkan keadaan persekitaran. nak harapkan kita, nampak ular pun dah mencicit lari. hahahahaha.

semoga menjadi semangat untuk anak muda menjadi pasukan penyelamat, terutama sekali, BOMBA.

by admin1 KFRianaZ Media @terbitan 2018
Sila tonton video:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *