Posted on

[KISAH BENAR] Sepasang Kekasih Kemalangan Hancur Berkecai Selepas Mencabar TUHAN!

WAHAI hamba Allah, janganlah kamu mencabar TUHANmu!!

SANI MOHD NOOH: *Ini suatu kisah benar~ (kejadian di tempat saya – Johor. Tempat & nama nama terlibat tak perlulah ditulis di sini)

Penangan mencabar Allah !

Sepasang couple, dinasihat oleh keluarga & kawan2 agar jangan suka buat maksiat.. Semua nasihat hanya dibalas dengan kata2 perli oleh mereka berdua..

Nak jd cerita smlm.. Terluncur kata2 dari mrk brdua, “Kalau Tuhan berani , meh kita jumpa.. Tgk sapa lg kuat ! ” Sambil ketawa. Kedua2nya gelak..

Kira2 jam 11.30 mlm (tanggal 16 sept 2013), mrk brdua berkenderaankn motosikal memecut laju di highway tepi kg kami. Tiba2 brdentum bunyi accident. Kedua2 pasangn itu terpelusok didpti terpelosok ke bwh lori 16 tayar.

Menurut saksi, mrk cuba memotong tp ada kereta brgerak perlahan d dpn, lalu terbabas ke lori semula, x dpt dielak lg..

Apa yg trjd kpd mrk?

Kedua2nya digelek hancur oleh lori yg sarat dgn muatannya itu..

Menurut saksi , tidak ada satu bhgn dari bdn kedua2 yg tidak hancur. Yg dpt dicam hanya 4 batang tulang (kaki) yg dagingnya telah tiada lgsung, bagai dikikis habis..

Bomba yg mengutip mayat2 itu hanya dpt mengutip sisa2 itu dgn penyodok shj. Oleh krn mayat2, mati berasingn, maka dpt la diasingkn jgk antara keduanya..

Di hospital, kedua2 mayat dimandikan dlm tapis, bagai membasuh daging cincang ( daging tetel ?), tiada jln lain.
Mayat itu kmdian dikafan bagai mengulung ‘kueh popia’ & dikerandakn. Kpd keluarga msg2 dipesan spya jgn dibuka lg keranda itu..

Maka siang td (17 sept 2013), telah ditanam hamba2 Allah yg sombong itu.. Hamba2 yg begitu berani mencabar Allah !

Apakah nasib mrk mlm ini wahai kawan2 ku !?

*Wahai saudara2 ku, wahai hamba2 Allah, ambillah pengajaran dari kejadian ini..(!)
Na’uzubbillah! Inilah balasanNYA ..cash di dunia..

Sumber : kucinghappy

Posted on

SADIS..!! Gara-Gara Lambat Bayar Yuran, Pelajar Ini Diarahkan Untuk MELACUR Oleh Cikgu Sendiri. Apa Yang Terjadi Selepas Itu Sungguh Sedih…

Hanya kerana lambat menjelaskan yuran sekolah, seorang guru bertindak biadap terhadap 5 murid wanita sekolah menengah dengan menyuruh mereka menjual tubuh jika mereka tak ada duit.
Kejadian yang berlaku di padang sidempuan sumatera utara ini telah menggemparkan media indonesia sejak kelmarin.

Menurut laporan JPNN.com, salah seorang murid juga dikatakan bunuh diri dengan minum racun kerana tertekan dengan kata-kata salah seorang guru di sekolah itu.

Murid perempuan yang menceritakan kejadian itu mengatakan pada awalnya mereka dibawa ke satu bilik dan dipertanyakan mengenai yuran sekolah yang belum dibayar. Dengan spontan kelimanya menjawab mereka tidak dapat menjelaskan bayaran yuran kerana keluarga mereka mengalami masalah kewangan.

Guru yang bernama KS Itu terus menengking dan memarahi mereka dan menyuruh menjual tubuh sahaja dikawasan itu untuk senang mendapat duit, selain itu mereka juga diugut akan dibuang dari sekolah.

Kelima-lima murid keluar dari bilik dalam keadaan menangis merasa guru tersebut merendahkan martabat dan maruah mereka. Kerana takut berdepan dengan pihak sekolah dan polis, mereka sepakat untuk mendiamkan diri.

Namun selang beberapa hari, murid bernama Amelya maut bunuh diri dengan minum racun, dipercayai akibat tertekan dengan sikap guru yang sama melontarkan kata-kata tidak sepatutnya kepada lima murid wanita tempoh hari.

Sejak daripada itu lima murid berkenan terus mengadukan kejadian kepada ibu bapa sebelum melaporkannya kepada pihak polis.

Bagaimanapun Guru bernama SK sudah ditahan oleh polis Padang Sidempuan dan kini dalam pebicaraan Menteri Pendidikan Indonesia.

sumber : mukabukuviral.com

Posted on

Pelik Melihat Wanita Ini Mundar Mandir Di Rak Makanan Stesen Minyak. Selepas Disiasat, Allahuu.. Sungguh Sayu, Rupanya…

Entah mengapa pada suatu hari Jumaat yang lalu hati Ashraff bertekad untuk ke stesen minyak BHP di Mutiara Damansara. Rupa-rupanya takdir telah menemukan dia untuk membantu Azizah.

Sesampainya Ashraff di stesen minyak berkenaan, dia terus ke kaunter untuk membuat pembayaran mengepam minyak motosikalnya. Di sinilah dia mula memperhatikan gelagat aneh Azizah.

Ashraff menceritakan kisahnya dilaman Facebooknya, “Sampai di BHP abang ke counter buat bayaran ade sorang makcik ni masuk dgn jalan yg slow dan sedikit mengesot…. abang dok perati je dari luar… kecik beso kecik beso abang tgok…

“Makcik tadi mundar mandir dalam kedai tgok roti tengok keropok tengok MAGGI then letak balik 🙁 last sekali dia beli air mineral 500ml ke counter keluar duit rm5 bayar…
lepastu dia keluar menuju ke bawah pokok sebelah BHP…”

Setelah melihatkan keadaan Azizah yang berjalan mundar mandir itu, timbul perasaan risau didalam hati Ashraff dan dia kemudiannya memberanikan diri untuk menegur wanita itu.

PELIK Wanita Ini Mundar Mandir Di Rak Makanan Sebuah Stesen Minyak. Selepas Disiasat Rupa²nya… PELIK Wanita Ini Mundar Mandir Di Rak Makanan Sebuah Stesen Minyak. Selepas Disiasat Rupa²nya…

“Asalaamualikum makcik,” sapa Ashraff. “Saya nak tanya tadi makcik dekat BHP pegang MAGGI CUP tu kenape tarok balik? Dah makan belom?”

Azizah menjawab salam yang diberikan Ashraff dan menjelaskan bahawa makanan segera tersebut terlalu mahal buatnya. Dia kini hanya berpaut pada wang RM5 ini sahaja sementara menunggu gajinya dibayar.
Ashraff yang tersentuh hati mendengar jawapan itu kemudiannya menawarkan diri untuk membayar makanan tambahan buat Azizah.


Setelah mereka bersuai kenal untuk seketika barulah Ashraff mengetahui keadaan sebenar yang menimpa Azizah.
Tulis Ashraff, “Nama dia Azizah berasal dari Langkawi, berkahwin dan ade anak2 di Langkawi,dulu tinggal di Penchala bersama suami tapi kini tinggal sendiri di Kota Damansara menyewa bilik bersama pekerja Indonesia & Madura… sewa bilik beliau sebulan rm150 …. beliau bekerja sebagai tukang sapu di Jalanan area Mutiara Damansara dengan gaji Rm700 sebulan…”

“Suami ??? Kini telah tinggalkan dia GANTUNG TAK BERTALI setelah mendapat hasil jualan tanah pusaka di kampong.”

Ashraff nekad untuk membantu wanita yang dilanda kesusahan ini, dan berjanji untuk membawa bantuan barangan dapur keesokan harinya.

Bagaimana kalau tak ikat,
Kait dengan duri-durinya;
Bagaimana aku tak ingat,
Orang baik hati budinya.

Kami ingin mengucapkan syabas dan terima kasih kepada Ashraff kerana budinya yang baik dan kerana sudi berkongsi kisah menyentuh hati ini.

sumber :CeritaMalaya

Posted on

Elfira Sudah Ada Penganti Sufian? Ini Respon Pedas Dari Elfira Khas Untuk MakCik Bawang…

Kisah putus tunang Sufian Suhaimi dan Elfira Loy sehingga hari ini terus menjadi buah mulut netizen. Banyak tuduhan melulu diperdebatkan oleh mereka kerana tiada sebab yang jelas dikongsikan selepas pengumuman berita ini dibuat.

Terbaru, Elfira telah berkongsi penjelasannya melalui status di insta storynya berkenaan dakwaan mempunyai hubungan bersama seorang lelaki yang digosipkan sebagai punca putusnya pertunangan Elfira baru-baru ini.

‘Fed up dengan manusia yang macam ni’

Elfira nampaknya sudah penat untuk melayan gosip-gosip yang dikaitkan dengan dirinya. Dia juga marah kerana netizen tidak habis-habis menimbulkan dakwaan bahawa faktor kewangan menjadi antara punca pertunangannya putus.

‘Dalam caption terang-terang dah tulis..’

Elfira juga mendakwa tiada ruang untuk menimbulkan fitnah dalam gambar-gambar yang dikongsi kerana ianya telah dijelaskan melalui caption yang dimuatnaik. Pertemuannya dengan jejaka terbabit di Mekah pula adalah disebabkan mereka berada dalam kumpulan yang sama untuk menunaikan ibadah tersebut. Katanya lagi, dia telah menjelaskan perkara ini dan terpulang kepada netizen untuk terus melemparkan pendapat.

‘Done clearing the picture’

Dalam status insta story Elfira juga diselitkan dengan satu quote beserta caption bahawa dia berharap satu hari nanti netizen akan mendapat kebahagiaan dan ketenangan dalam jiwa mereka. Setakat itu sahaja penjelasan yang dibuat oleh Elfira berkenaan gambar-gambar yang mengaitkan dirinya dengan jejaka terbabit.

Sumber : ohbulan

Posted on

Ish!! Ish!! Ish!! Ude Mengaku Sudah Tiada Hati Buat Isteri Pertama, ‘Tumpang Kasih’ Izreen Akhirnya Berakhir

Semalam kecoh di media sosial apabila suami kepada Izreen Azminda telah menceraikan isteri pertamanya. Semua sedia maklum, pelakon itu merupakan isteri kedua kepada Muhammad Radzi Abdul Wahid atau Ude selepas berkahwin pada Ogos lepas. Pelbagai spekulasi yang timbul selepas hal ini berlaku dan rata-ratanya menunding jari terhadap Izreen.

Walau bagaimapun, menerusi Berita Harian, Ude sendiri mengaku sudah tiada hati meneruskan hidup bersama isteri pertamanya, Intan Liana Saleh. Dia turut mengatakan tidak sanggup menipu dirinya lagi.

Perpisahan adalah jalan terbaik

Agak lama juga saya membuat pertimbangan dan perpisahan adalah jalan terbaik. Bagaimanapun, kebajikan isteri pertama dan dua anak kami, Arish Muqri, 4, serta Ariq Muqri, 1, tidak akan diabaikan.

Ketika ini, mereka tinggal bersama isteri pertama, tetapi saya bebas mengambil untuk bermalam pada bila-bila masa.

Menurut Ude, dia sudah berfikir lama sebelum membuat keputusan ini. Suami kepada pelakon Izreen Azminda itu berkata, dia dan Intan Liana tidak sanggup lagi membohongi diri dengan mempertahankan rumah tangga mereka, sedangkan sudah tiada hati untuk hidup bersama.

Tidak perlu kaitkan anak saya

Saya kecewa dilemparkan tuduhan melulu netizen yang menganggap saya sebagai bapa yang tidak bertanggungjawab. Apa juga yang terjadi antara saya dan isteri pertama, itu masalah kami. Tidak perlu mengaitkan anak saya.

Saya masih belum melafazkan talak terhadap Intan Liana. Ketika ini, kami dalam proses perbincangan mengenai nafkah dan hak penjagaan anak. Saya terkejut apabila dikatakan sudah melafazkan cerai terhadap isteri pertama, sedangkan ia baru sebutan kes.

Terdahulu, Ude dilaporkan bakal melafazkan cerai terhadap isteri pertamanya selepas memfailkan permohonan itu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, di sini. Permohonan cerai dibuat pada 30 November tahun lalu.

Sumber : Berita Harian