Posted on

[KISAH BENAR] Sepasang Kekasih Kemalangan Hancur Berkecai Selepas Mencabar TUHAN!

WAHAI hamba Allah, janganlah kamu mencabar TUHANmu!!

SANI MOHD NOOH: *Ini suatu kisah benar~ (kejadian di tempat saya – Johor. Tempat & nama nama terlibat tak perlulah ditulis di sini)

Penangan mencabar Allah !

Sepasang couple, dinasihat oleh keluarga & kawan2 agar jangan suka buat maksiat.. Semua nasihat hanya dibalas dengan kata2 perli oleh mereka berdua..

Nak jd cerita smlm.. Terluncur kata2 dari mrk brdua, “Kalau Tuhan berani , meh kita jumpa.. Tgk sapa lg kuat ! ” Sambil ketawa. Kedua2nya gelak..

Kira2 jam 11.30 mlm (tanggal 16 sept 2013), mrk brdua berkenderaankn motosikal memecut laju di highway tepi kg kami. Tiba2 brdentum bunyi accident. Kedua2 pasangn itu terpelusok didpti terpelosok ke bwh lori 16 tayar.

Menurut saksi, mrk cuba memotong tp ada kereta brgerak perlahan d dpn, lalu terbabas ke lori semula, x dpt dielak lg..

Apa yg trjd kpd mrk?

Kedua2nya digelek hancur oleh lori yg sarat dgn muatannya itu..

Menurut saksi , tidak ada satu bhgn dari bdn kedua2 yg tidak hancur. Yg dpt dicam hanya 4 batang tulang (kaki) yg dagingnya telah tiada lgsung, bagai dikikis habis..

Bomba yg mengutip mayat2 itu hanya dpt mengutip sisa2 itu dgn penyodok shj. Oleh krn mayat2, mati berasingn, maka dpt la diasingkn jgk antara keduanya..

Di hospital, kedua2 mayat dimandikan dlm tapis, bagai membasuh daging cincang ( daging tetel ?), tiada jln lain.
Mayat itu kmdian dikafan bagai mengulung ‘kueh popia’ & dikerandakn. Kpd keluarga msg2 dipesan spya jgn dibuka lg keranda itu..

Maka siang td (17 sept 2013), telah ditanam hamba2 Allah yg sombong itu.. Hamba2 yg begitu berani mencabar Allah !

Apakah nasib mrk mlm ini wahai kawan2 ku !?

*Wahai saudara2 ku, wahai hamba2 Allah, ambillah pengajaran dari kejadian ini..(!)
Na’uzubbillah! Inilah balasanNYA ..cash di dunia..

Sumber : kucinghappy

Posted on

“Selama Ini Akak Sangka Elok Kalau Simpan Tali Pusat, Rupanya Tidak.” Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus

Umbilical cord atau tali pusat adalah sebahagian daripada struktur penting yang menyalurkan nutrien dan oksigen melalui uri yang lekat pada dinding rahim. Kepanjangan tali pusat itu akan terus berfungsi dengan menghubungkan bayi dan uri setelah dilahirkan. Justeru, jika penyaluran nutrien dan oksigen terhenti, maka, ia harus dibuang namun bukan dengan mencabut begitu sahaja, tapi dengan tertib yang betul.

Mungkin ada diantara kita yang tertanya-tanya cara betul bagi penjagaan tali pusat ini serta hukum untuk menyimpannya. Namun, menurut Islam dan video daripada Ustaz Azhar Idrus mengenai isu ini, disunatkan bagi kita untuk menanam tali pusat yang jatuh itu ditempat yang baik. Ini kerana menurut ulama, tali pusat adalah sebahagian daripada anggota tubuh manusia yang patut dihormati.

Adat melayu yang mendorong segelintir daripada kita untuk menyimpannya adalah harus tetapi, jika tujuan penyimpanan itu untuk mengelakkan pergaduhan adik-beradik dan sebagainya, takut ia boleh menjejaskan aqidah kita sebagai orang Islam dan dianggap khurafat.

Oleh itu, wajar untuk kita mengetahui hukum dan adat tradisi yang tidak betul. Rujuk kepada ulama untuk memperbetulkan hukum yang sepatutnya. Dibawah ini adalah beberapa komen daripada masyarakat melalui media sosial yang dikumpul oleh Ujie Ibrahim dalam mengungkap hukum sebenar menyimpan tali pusat ini dan video daripada Ustaz Azhar Idrus yang menjawab segala pertanyaan ini.

HUKUM SIMPAN TALI PUSAT

Mak tertarik dengan isu yang diutarakan di page ibu2 ini. Terlalu di wall mak. Allahu mak pun simpan tali pusat anak2 mak!!!

Tak pernah terpikir pun selama ni nak cari artikel ker, ceramah berkaitan atau cari isu ni kat youtune. Sebab rasa ok jelah kan nak simpan sebagai kenangan.

So bagus juga ada page yang utarakan soalan2 begini. Bukannya membawang tak tentu hala.

Video ceramah dari UIA:

 

Sama sama kita share pengetahuan dan baiki kekhilafan kita.

Sumber : SiakapKeli

Posted on

Gaya Pemikiran Dajjal. Ini Sebab Kenapa Anda Mesti Boikot Drama Pukul 7.

Boikot drama pukul 7? Apa yang seronok sangat drama pukul 7? Rata rata drama yang selalu menjadi trending bersiaran pada pukul 7. Ini menjadi tontonan rutin harian remaja hingga ke orang dewasa..

Wanita terutama isteri antara paling ramai sebenarnya. Sekumpulan anak muda ini menyeru untuk memboikot drama pukul 7 ini. Ini sebab sebab kenapa.

Ini Sebab Kenapa Anda Mesti Boikot Drama Pukul 7

“FANTASI MEMBUNUH REALITI”

Pada masa kini, kita sering dimomokkan dengan drama-drama fantasi yang langsung tidak realistik terutamanya drama pada jam 7 petang. Benda yang diceritakan hampir sama dan langsung tidak menunjukkan situasi semasa rakyat Malaysia yang berada dalam tekanan.

Asyik-asyik kahwin paksa. Asyik-asyik heroin miskin kahwin dengan hero anak orang kaya. Tak kurang juga aksi-aksi yang menjengkelkan acah-acah sweet terlebih.

Dan sepatutnya, drama-drama yang perlu diketengahkan adalah seperti isu pendidikan, kemiskinan, politik semasa dan lain-lain lagi. Drama yang benar-benar menggambarkan kehidupan sebenar masyarakat Malaysia.

Maka ayuh bersama kami untuk boikot drama jam tujuh petang.

Kredit : Oh Viral

Sejujurnya, pihak hiburan perlu mengambil kisah tentang drama siaran pukul 7 ini. Terdapat beberapa komen dari netizen menyatakan drama waktu begini tidak sesuai kerana waktu yang sama dengan solat Maghrib.

Ada sesetengah komen supaya kurangkan drama drama yang dikatakan mengarut kerana banyak mempengaruhi rakyat terutama isteri isteri.

Jika anda ingat zaman dahulu kebanyakkan ibu bapa kita mesti menyuruh menutup tv ketika waktu maghrib.

Mohon pihak berkenaan meneliti semua waktu siaran tersebut dan sebab utama adalah untuk menghormati waktu Maghrib. – GedebakViral.

Share Jika Manafaat.. Insyallah

Posted on

Subhanallah!! Inilah Ikan Yang Diceritakan Didalam Surah Al-Kahfi Hidup Tanpa Air.

Gambar Hiasan

Seperti yang sudah diketahui berdasarkan ilmu pengetahuan yang ada dan yang dipelajari, ikan adalah haiwan yang hidup di air. Air adalah kehidupan bagi ikan. Tanpa air ikan akan mati dan punah. Namun, ternyata ada fakta mengejutkan bahwa ditemukan ikan yang boleh hidup di darat, bahkan dalam kurun waktu yang lama mencapai hitungan tahun. Ikan hidup tanpa air, inikah ikan yang diceritakan dalam surah Al-Kahfi?

Sulit rasanya berpifir dengan logik bagaimana ikan boleh hidup tanpa air. Kerana pada dasarnya, habitat ikan adalah air. Ikan Lungfish (Protopterus Sp), adalah ikan yang diakui boleh hidup berhibernasi di darat, hidup tanpa air. Lalu, inikah sosok ikan itu? Inikah ikan yang diceritakan dalam surah Al-Kahfi?

Ibnu Abas menceritakan bahawa ia mendengar sabda Nabi Muhammad ketika Allah menanyai Musa siapakah yang paling berilmu. Musa menjawab bahawa ia yang paling berilmu. Mendengar jawaban Musa, Allah meminta ia pergi untuk menemui hamba-Nya yang saleh yang lebih berilmu daripadanya, dengan membawa seekor ikan dalam bekas. Allah bersabda kepadanya, bila nanti ikan itu menghilang, maka di situlah Musa akan bertemu hamba-Nya yang saleh.

Lalu Musa berangkat bersama murid sekaligus pembantunya iaitu Yusya. Ketika letih, mereka berdua memutuskan untuk beristirahat sejenak. Waktu itu, ikan yang dibawa olehnya tiba-tiba meronta lalu jatuh ke dalam air. Dan ikan itu kembali ke laut dengan cara yang aneh. Yusya yang menyaksikannya, terpukau pada kebesaran Allah hingga pada ia tertidur dan lupa menceritakannya pada Musa.

Setelah meneruskan perjalanan, Yusya menyampaikan tentang apa yang dilihatnya tadi. Mendengar hal itu, Musa segera menyadari sesuatu. Bahwa ia sebenarnya sudah berada di tempat hamba Allah yang saleh itu. Lalu mereka berdua memutuskan untuk kembali ke tempat peristirahatan mereka sebelumnya.

Ketika Musa dan Yusya tiba di tempat itu, yang mereka lihat adalah seorang hamba Allah dengan jubah putihnya. Lalu, Musa mengucapkan salam padanya. Kemudian Khidir menanyakan darimana Musa berasal dan siapakah ia. Musa mengatakan padanya bahwa ia memang bermaksud menemui Khidir, supaya Khidir mengajarkan padanya ilmu dan kebijaksanaan yang lebih kepadanya. Dengan tegas Khidir memberi tahu Musa, bahwa ilmu yang ia miliki adalah karunia dari Allah yang diajarkan kepadanya, namun tidak kepada Musa. Dan sebaliknya, apa yang telah Allah ajarkan pada Musa, Khidir pun tak mengetahuinya. Kemudian Musa menyampaikan bahwa ia tak sabar untuk segera mengikutinya. Dan Khidir pun mengingatkannya, bahwa Musa tak boleh menanyakan apapun juga sampai hal itu dijelaskan padanya.

Pertemuan Musa dengan Khidir membuatnya lupa akan ikan yang hilang tadi. Ikan dalam surat Al-Kahfi ini yang diakui sebagai bukti kebesaran Allah yaitu ikan yang boleh hidup tanpa air. Jenis ikan ini mampu mengerong masuk ke dalam tanah. Cara yang aneh bagi seekor ikan. Apa yang terjadi pada ikan ini adalah bukti bahwa Allah Maha besar dengan segala kuasa-Nya. Yang tidak mungkin menjadi mungkin.

Ikan yang hidup dengan cara yang aneh ini, inikah ikan yang diceritakan dalam surah Al-Kahfi? Inilah ikan yang menjadi saksi perjalanan Musa bertemu dengan Khidir. Jelaslah sudah, dalam ayat Al-Qur’an ini Allah memberi petunjuk pada mereka yang selalu memikirkan tentang kekuasan-Nya dan apa yang boleh Ia perbuat. Karena meragukan kuasa Allah dan firman Al-Qur’an. Wallahualam

Sumber: kumpulanmisteri.com

Posted on

(VIDEO) ALLAHUAKBAR! Bukti Kekuasaan ALLAH! Ribut Kencang Ini Berhenti Seketika Ketika Mana Saat…

ALLAHUAKBAR! Ribut seganas ni pun tunduk bila nama ALLAHdilaungkan dalam azan, kita manusia yang lemah ni dengar azan masih lagi lepak dekat kedai kopi.

Sebuah rakaman video tentang fenomena kekusaaan Allah SWT membuat media sosial heboh. Video rakaman yang VIRAL di media sosial facebook ini mengundang kebanjiran komen takjub dan kagum dari para netizen.

Ribut yang sedang kencang mengganas tiba tiba berhenti seketika ketika azan dikumandangkan. Peristiwa yang terjadi di Madura ini membuat banyak netizen hairan melihatnya.

HEBATNYA KUASA ALLAH!

 

Sumber : Youtube

Posted on

Sediakan Tisu! “Tak Lama Lagi Kita Nak Pergi Dah”, Sebelum Ajal Menjemput, Inilah 14 Permintaan Terakhir Orang Tua Buat Anak-Anaknya

Orang tua kita selalu berharap agar segala nasihat yang diberikan kepada anak-anak mereka, dapat memberikan impak yang baik terhadap kehidupan anak itu kelak. Setiap daripada mereka inginkan yang terbaik untuk anak-anak.

Mungkin ada diantara kita yang masih ego, menentang nasihat yang diberikan sekeras-kerasnya. Tapi jika diingatkan balik, betapa pentingnya nasihat orang itu kerana itulah bukti cinta dan sayangnya yang tulus kepada kita.

Hakikatnya mereka tidak ingin kita merasakan sedikit pun pahitnya hidup sama seperti apa yang mereka telah lalui sebelum itu. Mereka mahu lihat kita bahagia, berjaya, pandai dan menjadi anak yang berbakti kepada mereka dan menjadi teladan kepada generasi lain.

Dibawah ini merupakan beberapa pesanan terakhir orang tua kepada anaknya melalui perkongsian Noriyah Cheklah yang sangat menyentuh hati. Sebagaimana mereka inginkan kejayaan anak-anak mereka didunia dan diakhirat, begitu jugalah harapan mereka terhadap anak-anak sepermegian mereka suatu hari nanti. Semoga perkongsian ini bermanfaat.

Tidak lama lagi kita nk pergi dah

Pesan pada anak-anak kita:

1. Beritahu anak-anak di mana kain batik lepas disimpan; seelok2nya kain selimut/cadar putih. blh beli d kedai uniform sekolah

2. Sentiasa sediakan wipes, gunting & pemberat dlm 500g bersama kain-kain batik serta selimut putih /cadar

«Lepas confirm tak ada nyawa lagi, apa yang perlu anak-anak kita lakukan di rumah sementara menunggu jenazah kita dikebumikan:

3. Gunting seluar dalam, bersihkan najis-najis besar n kecil. Penting, sebab, setiap manusia yang diambil nyawa akan dalam keadaan terperanjat sehingga terkeluar najis dan terkencing. Tak mahu najis-najis tadi lama dibadan dan berbau busuk pada jenazah. Lagi pun susah untuk dibasuh kalau dah kering

4. Gunting baju supaya tak perlu dibalik-balik jenazah

5. Ambil minyak zaiton atau vaseline, sapu pada sendi lengan supaya senang dilipat tangan dalam keadaan solat

6. Ambil kain, ikat dari mulut naik ke kepala supaya mulut tertutup rapat. Sumbat hidung & telinga sekiranya ada lendir

7. Tutup rambut dengan selendang

8. Posisikan jenazah dalam keadaan kaki ke arah qiblat

9. Letakkn pemberat atas perut utk mengelakkan perut membuncit

10. Ambil kain batik lepas/selimut putih, ditutup jenazah

11. Maklumkan AJK surau, buat laporan polis & hospital

12. Dimandikan

                                                                             Gambar Hiasan

13. Solatkan jenazah, seelok2nya lepas solat fardu mudah2an dapat berkat lebih 40 org jemaah org alim

14. Kebumikan jenazah

Paling utama, buat dengan lembut dan penuh kasih sayang sebagaimana sayangnya jenazah pada semua anak-anak semasa hayat mereka..

Sebarkan kepada setiap orang Islam agar anak-anak tahu dan bersedia. Jangan diaibkan jenazah dengan bau-bau yang kurang enak. Berbaktilah kepada jenazah, mungkin ibu, ayah, datuk, nenek kita buat kali terakhir.*

Sharing is caring

Pesan pd anak2 ketika makan bersama @ berkumpul beramai 2..agar anak2 tahu fardhu kifayah.
Sama2 ingat mengingati.

Sumber : SiakapKeli

Posted on

Gangguan Seksual Memang Berlaku Di Tanah Suci Mekah? Baca Pengalaman Rakyat Malaysia Ini

Kami pasti tanah suci Mekah merupakan destinasi idaman bagi setiap orang Muslim kerana disana membuatkan kita akan rasa tenang, menyucikan diri serta dapat luangkan lebih masa untuk beribadat. Tetapi baru-baru ini, menerusi media antarabangsa, Daily Mail melaporkan beberapa wanita telah alami gangguan seksual ketika melakukan tawaf sewaktu umrah.

Adakah perkara ini sememangnya berlaku? Baca perkongsian rakyat Malaysia mengenai isu itu.

Propaganda media barat?

Seorang pengguna telah memuat naik paparan skrin seperti diatas dimana dia tidak bersetuju sesetengah orang menidakkan gangguan seksual yang terjadi di Mekah ketika menjalani ibadah umrah. Baca komen dibawah;

Antara pengalaman rakyat Malaysia

Orang jahat dimana-mana

Beberapa rakyat Malaysia yang pernah ke Mekah mendedahkan pengalaman mereka ketika berada disana. Tidak kira walau dimana kita berada, kita haruslah sentiasa berhati-hati perkara tidak diingini berlaku. Semoga kita semua dilindungi Allah S.W.T.

Sumber : ohbulan

Posted on

ALLAHU AKBAR! 6 Makhluk Yang Akan Muncul Sebelum Akhir Zaman Atau Sebelum Kiamat. NO 4 Tu Paling Ngeri!

Makhluk yang akan muncul pada akhir Zaman Dilihat dalam kamus bahasa, maka kita akan menemukan istilah “buraq” yang diartikan sebagai “Binatang kendaraan Nabi Muhammad Saw”,Binatang ini berbentuk seperti kuda bersayap kiri dan kanan.

Dalam pemakaian kata umum, “buraq” itu berarti burung cendrawasih, yang oleh kamus diartikan dengan burung dari surga (bird of paradise)..Saat ini, kita akan membahas tentang Makhluk Yang akan muncul Pada Akhir Zaman dan berikut Inilah makhluk makhluk yang akan muncul pada saat akhir zaman.

Dabbat al-Ard

Dabbat al-Ard adalah sebuah nama yang berarti binatang buas (monster) yang muncul dari perut bumi. Dalam Islam binatang ini masuk sebagai salah satu tanda sebelum datangnya Hari Penghakiman.

Binatang melata ini akan keluar di kota Mekah dekat gunung Shafa, setelah peristiwa Matahari terbit dari Barat, ia akan berbicara dengan kata-kata yang fasih dan jelas.

Dabbat al-ard ini akan membawa tongkat Musa dan cincin Sulaiman. Ibnu Jurayj mengatakan bahwa Ibnu Zubair menjabarkan binatang ini dengan rinci, “Kepalanya seperti kepala kerbau, matanya seperti mata babi, telinganya seperti telinga gajah, tanduknya seperti tanduk rusa jantan, lehernya seperti leher burung unta, dadanya seperti dada singa, warna kulitnya seperti warna kulit harimau, panggulnya seperti panggul kucing, ekornya seperti ekor biri-biri jantan dan kakinya seperti kaki unta. Di antara sepasang persendiannya sejarak 12 ukuran garis lurus.

Ya’juj dan Ma’ju

Ya’juj dan Ma’juj adalah sebutan dari suatu bangsa yang muncul pada akhir zaman, yang memiliki kekuatan sebagai perusak dan penghancur kehidupan di muka bumi. Kisah tentang kaum ini terdapat dalam ajaran agama Yahudi, Kitab Kejadian umat Kristen dan kitab suci umat Islam, Al-Qur’an.Mengenai sekelompok manusia Ya’juj dan Ma’juj dalam tradisi religius digambarkan dalam istilah yang ambigu (tidak jelas).

Ada yang menyebutnya sebagai bentuk manusia, mahkluk berbentuk raksasa, suatu bangsa atau negeri. Ya’juj dan Ma’juj juga muncul dalam banyak mitos dan cerita rakyat di banyak negara.

Ya’juj dan Ma’juj adalah dua bangsa yang sangat besar jumlahnya. Mereka masih keturunan Adam, sebagaimana di jelaskan dalam hadits shahih Bukhari dan Muslim. Walaupun mereka dari jenis manusia keturunan Adam, namun mereka memiliki sifat khas yang berbeda dari manusia biasa.

Ciri utama mereka adalah perusak dan jumlah mereka yang sangat besar sehingga ketika mereka turun dari gunung seakan-akan air bah yang mengalir, tidak pandai berbicara dan tidak fasih, bermata kecil (sipit), berhidung kecil, lebar mukanya, merah warna kulitnya seakan-akan wajahnya seperti perisai dan sifat-sifat lain

Imam Mahdi

Imam Mahdi atau Muhammad al-Mahdi, “Seseorang yang memandu” adalah seorang muslim berusia muda yang akan dipilih oleh Allah untuk menghancurkan semua kezaliman dan menegakkan keadilan di muka bumi sebelum datangnya hari kiamat.

Nama Imam Mahdi sebenarnya seperti yang disebutkan dalam hadist di atas, ia bernama Muhammad (seperti nama Nabi Muhammad), nama ayahnya pun sama seperti nama ayah Nabi Muhammad SAW yaitu Abdullah. Nama Imam Mahdi sama persis dengan Rasulullah SAW yaitu Muhammad bin Abdullah.

Dalam hadist yang disebutkan di atas Imam Mahdi akan memimpin selama 7 atau 8 atau 9 tahun. emasa kepemimpinannya Imam Mahdi akan membawa kaum muslimin untuk memerangi kezaliman, hingga satu demi satu kedzaliman akan tumbang takluk dibawah kekuasaanya.

Kemenangan demi kemenangan yang diraih Imam Mahdi dan pasukannya akan membuat murka raja kezaliman (Dajjal) sehingga membuat Dajjal keluar dari persembunyiannya dan berusaha membunuh Imam Mahdi serta pengikutnya.

Dajal

Dajal adalah seorang tokoh kafir yang jahat dalam Eskatologi Islam, ia akan muncul menjelang Kiamat. Dajjal pembawa fitnah di akhir zaman, menurut Al-hadits, Nabi Muhammad SAW bersabda: “”Sejak Allah swt menciptakan Nabi Adam a.s. sampai ke hari kiamat nanti, tidak ada satu ujian pun yang lebih dahsyat daripada Dajjal” Nabi Muhammad SAW mengingatkan para pengikutnya untuk membaca dan menghafal sepuluh ayat pertama dari Surat Al-Kahfi sebagai perlindungan dari Dajjal, dan kalau bisa berlindung di kota Madinah dan Mekkah, karena Dajjal tidak akan pernah bisa masuk kota tersebut yang dijaga oleh para malaikat.

Rasulullah juga mengingatkan para pengikutnya untuk berdoa, “Ya Allah! Aku berlindung dengan-Mu dari bencana Dajjal.” Dia juga menyatakan tidak ada musibah yang lebih hebat daripada bencana yang ditimbulkan Dajjal sejak penciptaan Nabi Adam hingga Hari Kebangkitan.

Azazil

Azazil adalah nama asli dari Iblis yang merupakan bapak dari bangsa jin,sedangkan pendapat lain mengatakan bahwa nama asli Iblis adalah al-Harits.

Menurut syariat Islam `Azazil adalah pemimpin kelompok syaitan dari kalangan jin dan manusia. Menurut keyakinan agama Islam bahwa sebelum diciptakannya Adam, Azâzîl pernah menjadi Imam para Malaikat (Sayyid al-Malaikat) dan Khazin al-Jannah (Bendaharawan Surga) Sebelum dilaknat oleh Allah, Azazil memiliki wajah rupawan cemerlang, mempunyai empat sayap, banyak ilmu, terbanyak dalam hal ibadah serta menjadi kebanggan para malaikat dan dia juga pemimpin para malaikat karubiyyuun dan masih banyak lagi.

Setelah ia enggan untuk bersujud kepada Adam, Allah mengubahkan mukanya pada asalnya yang sangat indah cemerlangan menjadi bentuk seperti babi hutan.

Allah mengubah kepalanya seperti kepala unta, dadanya seperti daging yang menonjol di atas punggung, wajah yang ada di antara dada dan kepala itu seperti wajah kera, kedua matanya terbelah pada sepanjang permukaan wajahnya.

Lubang hidungnya terbuka seperti cerek tukang bekam, kedua bibirnya seperti bibir lembu, taringnya keluar seperti taring babi hutan dan janggut terdapat sebanyak tujuh helai. Azâzîl diberi umur hingga hari akhir kiamat. Dengan janji untuk menyesatkan manusia sebanyak mungkin dan menemaninya di neraka Jahannam kelak.

Anqa’

Anqa’ adalah seekor burung besar misterius dalam mitologi Islam. Burung itu disebutkan namanya dalam buku karya Zakariya al-Qazwini yang berjudulʿAja’ib al-Makhluqat wa-Ghara’ib al-Mawjudāt (Makhluk-makhluk Ajaib dan Hal-hal Aneh yang Ada). Burung raksasa ini pernah dikisahkan oleh al-Kisa’i, bahwa burung tersebut pernah ada pada zaman Nabi Hanzhalah dengan umatnya yang disebut Ashab ar-Rass, ia berhasil membunuh burung ini dengan cara meminta do’a kepada Allah Swt untuk mematikan dan memutuskan keturunannya.

Burung ini sering di identikkan dengan burung Simurgh dari Persia dan Phoenix dari Mesir kuno. Menurut manuskrip kuno berupa teks Arab kuno dari Timur Tengah, legenda burung kolosal ini dikisahkan memiliki tubuh sangatlah besar, sehingga sanggup membawa seekor gajah dengan cakarnya yang tajam.

Sumber-sumber kuno ini menjelaskan bahwa burung Anqaʾ pernah dipercaya sebagai makhluk mulia yang diciptakan oleh Tuhan. Al-Kisa’i mengisahkan bahwa burung ini tinggal di sebuah gunung tinggi yang bernama Gunung Falaj. Apabila burung itu terbang, maka ia sanggup menutup matahari seperti awan. Bulunya memiliki warna yang sangat banyak, lehernya seperti leher unta, memiliki empat sayap, dua panjang serta dua lagi ukurannya lebih pendek.

Begitulan Allah ciptakan makhluk dan keajaiban keajaiban pada akhir zaman, bahwa apa yang di firmankanNya merupakan bukti bukti kebenaranNya, semoga di berkati.

Sumber : samsonmedia.co

Posted on

10 Golongan Wanita yang Dilaknat Allah, No.3 Paling Banyak Zaman Sekarang .. Mohon SHARE Kepada ISTERI Dan Anak PEREMPUAN Kita!

Banyak ladang pahala menjadi wanita. Mulai sebagai pribadi muslimah, sebagai istri, hingga sebagai seorang ibu. Namun, menurut hadis, ada pula wanita-wanita yang dilaknat oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala meskipun mereka beridentitas muslimah.

Siapa saja mereka? Inilah 10 wanita yang dilaknat Allah

1. Wanita yang mengubah ciptaan Allah

Seperti artis yang melakukan operasi plastik agar semakin cantik. Ada yang ‘merenovasi’ wajahnya dengan teknologi terkini, menambah atau mengurangi, bahkan ada pula yang sampai berganti kelamin.

Hal-hal demikian termasuk dalam kategori mengubah ciptaan Allah. Dan Allah melaknat manusia -khususnya wanita- yang mengubah ciptaanNya.

“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah, wanita yang merenggangkan giginya agar terlihat cantik, serta wanita yang mengubah ciptaan Allah” (HR. Bukhari)

2. Menghilangkan bulu di wajah

Demi alasan kecantikan, tidak sedikit wanita yang mau melakukan apa saja baik yang beresiko besar maupun kecil. Baik yang halal maupun yang haram.

Di antara hal yang dilakukan demi alasan kecantikan namun dilarang oleh Allah adalah menghilangkan bulu di wajah.

Entah dengan cara operasi plastik atau menggunakan laser atau ‘membakarnya’ dengan lilin dan semacamnya.

Dalam lanjutan hadits tersebut, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah” (HR. Bukhari)

Dalam riwayat Muslim disebutkan pula wanita yang menghilangkan bulu di wajah dan wanita yang minta bulu wajahnya dihilangkan.

“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah dan wanita yang minta bulu wajahnya dihilangkan” (HR. Muslim)

3. Wanita yang mentato

maupun bertatoTato adalah suatu tanda yang dibuat dengan memasukkan pigmen ke dalam kulit. Dulu, tato identik dengan preman laki-laki dan warna tatonya hitam.

Namun saat ini warna dan jenis tato lebih banyak variasinya.

Dulu mungkin sangat sulit mendapati wanita memakai tato. Namun di zaman yang katanya era globalisasi ini, tidak sedikit wanita yang membuat tato pada anggota tubuhnya.

Mulai yang diletakkan di tangan, kaki, punggung, paha, hingga daerah-daerah yang lebih ‘privasi’ lagi.

Tato –oleh kaum sekuler dan liberal- dipandang sebagai ekspresi kebebasan. Ia juga dipandang sebagai lambang keberanian dan untuk mempercantik diri. Sedangkan di sisi Allah, wanita yang bertato adalah wanita yang dilaknat.

Dalam hal ini yang dilaknat Allah adalah keduanya baik wanita yang mentato maupun wanita yang minta ditato.

4. Wanita yang Mencaci dan Menghina Sahabat Nabi

Bagi wanita-wanita yang mencaci dan menghina sahabat Nabi, Allah SWT melaknat mereka. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:

Jika Anda telah melihat orang-orang yang menghina teman-teman saya mengatakan, sialan jahat

“Jika kalian melihat orang-orang yang mencaci maki sahabat-sahabatku, maka katakanlah laknat Allah atas keburukan kalian” (HR. Tirmidzi)

5. Merenggangkan gigi supaya terlihat cantik

Ternyata merenggangkan gigi supaya terlihat cantik juga merupakan hal yang dilarang oleh Allah dan wanita yang melakukannya akan mendapatkan laknatNya.

“Allah melaknat wanita yang menato, wanita yang minta ditato, wanita yang menghilangkan bulu di wajah dan wanita yang merenggangkan giginya agar terlihat cantik” (HR. Bukhari)

6. Wanita yang menyerupai laki-laki

Di zaman sekarang banyak wanita yang, entah sadar atau tidak, menyerupai laki-laki. Yang paling mudah ditemukan adalah gaya pakaiannya. Seperti apa? Misalnya pakai celana, bahkan celana pendek. Sudah menyerupai laki-laki, mengumbar aurat pula. Apalagi yang jenis hot pants. Selain pakaian, menyerupai laki-laki juga bisa berbentuk gaya rambut. Sudah tidak berjilbab, rambut dipotong pendek tak ubahnya laki-laki.

Allah Subhanahu wa Ta’ala melaknat para wanita yang menyerupai laki-laki sebagai sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam: Menghujat Allah  melaknat laki-laki yang menyerupai wanita dan wanita yang menyerupai laki-laki” (HR. Ahmad)

7. Wanita yang menghubungkan rambut

Ini juga banyak didapati dilakukan oleh wanita: menyambung rambut. Baik yang warna dan bentuknya persis seperti rambutnya yang asli hingga tampak panjang. Maupun yang memakai wig dan sejenisnya.

Di zaman dulu hingga sekarang, menyambung rambut dengan rambut asli milik orang lain masih dikerjakan sebagian wanita. Lagi-lagi, alasan mereka adalah demi kecantikan. Agar terlihat cantik dan agar terlihat anggun. Tentu saja dengan alasan itu mereka juga tidak berjilbab karena kalau berjilbab panjang pendeknya rambut menjadi tidak terlihat.

Jika berjilbab, hitam dan tidaknya rambut tidak terlihat. Jika berjilbab, berkilaunya rambut tidak bisa dipamerkan. Dari pertimbangan-pertimbangan itu saja sebenarnya tampak bahwa orientasi mereka bukanlah agar suaminya semakin cinta tetapi agar ia cantik di hadapan orang lain; baik itu teman maupun lawan jenisnya. Menghujat Allah alvaslh valmstvslh

“Allah melaknat wanita yang menyambung rambut dan wanita yang meminta rambutnya disambung” (HR. Bukhari)

8. Lesbian

Perbuatan yang tak kalah dilaknat oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala adalah orientasi kesukaan pada sesama jenis alias lesbian bagi wanita.

Allah sudah menciptakan laki-laki dan wanita untuk berpasang-pasangan. Melalui pernikahan mereka mendapatkan pahala ibadah sekaligus kenikmatan yang menyenangkan. Namun, sebagian orang mencari sesuatu di balik itu. mereka tidak menyukai hal yang normal.

Maka yang laki-laki menyukai laki-laki dan wanita menyukai wanita. Dan akhir-akhir ini fenomena itu makin banyak. LGBT istilahnya.

Setelah Amerika  mengesahkan perkawinan sejenis, kaum LGBT semakin berani menampakkan dirinya dan mengekspos suaranya. Mereka sebut ini hak, padahal itu adalah dosa dan penyakit yang dilaknat oleh Allah.

Jika perbuatan lainnya hanya disebut laknat Allah sekali, khusus untuk perbuatan ini Rasulullah mengulangi penyebutan laknat Allah sebanyak dua kali.

Sialan aksi sodomi sialan aksi sodomites

“Allah melaknat orang-orang yang mengerjakan perbuatan kaum Luth. Allah melaknat orang-orang yang mengerjakan perbuatan kaum Luth. “(HR. Ahmad)

9. Wanita pelaku riba

Riba adalah hal yang sangat berbahaya. Meskipun sepintas mendatangkan keuntungan, sesungguhnya ia adalah penghancur perekonomian.

Terutama orang yang dikenai riba, misalnya yang berhutang lalu dikenai bunga yang berlipat ganda.

Sedangkan bagi pemberi riba dan orang yang memakan keuntungan riba, sepintas ia untung besar. Namun harta yang demikian itu tidak pernah membawa barakah.

Allah mengharamkan riba dalam kitab suciNya. Namun, banyak orang yang terlibat dalam riba tidak terkecuali wanita.

Baik sebagai pemakan riba, pemberi riba, saksinya maupun pencatatnya. Mereka semua dilaknat oleh Allah subhanahu wa Ta’ala.

“Allah melaknat orang yang memakan (pemakai) riba, orang yang memberi riba, dua orang saksi dan pencatat (dalam transaksi riba)” (HR. Ahmad)

10. Wanita yang menyuap (rasuah) dan menerima suap (rasuah)

Dikatakan, Allah Subhanahu wa Ta’ala melaknat orang yang menyuap dan orang yang menerima suap. Tidak peduli apakan mereka laki-laki atau wanita. Sama saja.

“Allah melaknat orang yang menyuap dan menerima suap dalam hukum / pengadilan” (HR. Ahmad)

Demikian 10 wanita yang dilaknat Allah. Tentu masih banyak golongan lain yang juga dilaknat Allah baik berdasarkan Al Qur’an maupun hadits. Wallahu a’lam bish shawab.

sumber: mentolpanas

Posted on

Suami Yang Ngunci, Suami Lah Yang Buka!! Cara Buat Air Selusuh Untuk Isteri Versi Ustaz Don Daniyal

Air selusuh sangat sinonim dengan wanita yang sudah hampir untuk proses kelahiran. Kebiasaannya, air selusuh selalu digunakan sebagai ikhtiar untuk memudahkan proses bersalin. Namun, berapa ramai di kalangan ibu-ibu yang tahu bagaimana caranya untuk menyediakan air selusuh ni. Mudah atau susah?

Apa itu Air Selusuh?

Sebelum saya menerangkan cara-cara menyediakan air selusuh, mari kita ambil tahu dulu serba sedikit mengenai air selusuh ni.

Air selusuh merupakan air yang digunakan untuk memudahkan dan melancarkan wanita ketika waktu hendak bersalin. Boleh atau tidak dipraktikan dalam kehidupan seharian kita? Pada pendapat saya sendiri, selagi ianya tidak mendatangkan mudarat kepada si ibu dan bayi yang dikandungkan, tidak menjadi masalah untuk diambil. Yang penting, tujuan air itu adalah untuk memudahkan wanita bersalin. Jika ada kesan yang tidak baik saya nasihatkan supaya tidak minum.

BACA JUGA: Petua Merawat Bentan Untuk Ibu Yang Sedang Berpantang Selepas Bersalin

Ada juga yang bertanya, apa hukumnya menggunakan air selusuh ni? Saya bukanlah seorang arif dalam menetukan hukum agama ni. Tapi apa yang saya boleh kongsikan, jika air itu digunakan sebagai IKHTIAR atau lebih jelas sebagai ubat maka hukumnya HARUS dengan syarat air itu tidak bercanggah dengan Islam seperti dibacakan pada air itu ayat-ayat al-quran serta doa-doa memohon proses kelahiran zuriat dipermudahkan oleh Allah. Asalkan bacaan itu tidak bercanggah dengan Islam. Jika menggunakan jampi-jampi karut yang menyesatkan ataupun menggunakan khidmat tok bomoh yang kita sendiri tidak tahu apa yang dibaca, maka hukumnya akan berubah menjadi HARAM.

Ada pelbagai cara untuk sediakan air selusuh ni. Ada diantaranya menggunakan air yang dibacakan ayat-ayat al-quran, ada juga yang mengatakan perlu guna air tangan bidan dan macam-macam lagi. Orang kata, lebih baik sekiranya, air selusuh itu disediakan sendiri oleh suami. Sebagai tanda dan doa dari suami yang mengasihi isterinya, memohon bantuan daripada Allah dan berikhtiar untuk melancarkan proses kelahiran zuriatnya sendiri. Sesungguhnya, kita sebagai hambaNya, berikhtiar, selebihnya Allah yang menentukan.

air selusuh, cara buat air selusuh, petua buat air selusuh, resepi buat air selusuh, air selusuh ustaz don

Jadi, saya rasa terpanggil untuk kongsikan cara membuat air selusuh versi Ustaz Don Daniyal. Perkongsian ini telah dibuat oleh Ustaz Don sendiri di Majalah Mingguan Wanita keluaran Jun 2014. 

Ini adalah cara step by step yang dilakukan oleh Ustaz Don untuk menyediakan air selusuh. Sediakan air masak ataupun air zam-zam (lebih baik) dalam kuantiti yang mencukupi (bergantung kepada keperluan masing-masing).

Langkah 1 :

Bacakan Surah Al-Fatihah (1x)

Cara buat air selusuh

Langkah 2 :

Bacakan Surah Al-Hasyr ayat 21 hingga 24.

cara buat air selusuh
Terjemahan Ayat 21:
Kalau sekiranya Kami turunkan AL-Quran ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnyatunduk terpecah belah di sebabkan ketakutannya kepada Allah. Dan perumpamaan-perumpamaan itu kami buat untuk manusia supaya mereka berfikir.

Terjemahan Ayat 22:
Dialah Allah tiada Tuhan selain Dia, yang mengetahui yang ghaib dan yang nyata, Dialah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Terjemahan Ayat 23:
Dialah Allah yang tiada Tuhan selain Dia, Raja yang Maha Suci, yang Maha Sejahtera, yang Mengurniakan Keamanan, yang Maha Memelihara, yang Maha Perkasa, yang Maha Kuasa, yang memiliki Segala Keagungan, Maha Suci Allah dari apa yang mereka persekutukan.

Terjemahan Ayat 24:
Dialah Allah yang Menciptakan, yang Mengadakan, yang Membentuk Rupa, yang Mempunyai Asmaul Husna, Bertasbihlah kepadaNya apa yang di langit dan Bumi. Dan dialah yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

Langkah 3 :

Bacakan Selawat Syifa’

tcara buat air selusuh

Langkah 4 :

Bacakan Doa Selusuh

cara buat air selusuh
Terjemahannya:
” Ya Allah, dengan hak Maryam, juga hak hamba yang diturunkan kepadanya Surah Maryam, ringankanlah daripadanya (NAMA ISTERI) penderitaan bersalin, dengan rahmatmu wahai Tuhan yang amat mengasihani dari segala-galanya.

Langkah 5 :

Bacakan Doa Pemudah

doa2-selusuh
Terjemahannya:
>“Ya Allah, permudahkanlah dan jangan Kau sukarkan kerana Engkaulah yang Maha Memudahkan, segala yang susah adalah mudah bagiMu. Ya Allah, sempurnakanlah dengan kebaikan, dengan rahmatMu, Ya Arhamar Rahimin.

Setelah siap, simpanlah air selusuh tu ditempat yang elok sebelum diminum. Ada orang kata, elok minum mulai masuk minggu ke 38. Ada juga yang kata dah masuk labour roon baru start minum. Dan ada juga yang sapu air selusuh pada perut isteri sebelum bersalin. Macam saya sendiri, saya mula minum masa lepas dah mula contraction. Apa-apa pun pilihan anda, pastikan ianya tidak memudaratkan diri dan bayi. Mintalah pendapat ibu bapa dan ahli keluarga yang terdekat. Dan apa juga ikhtiar yang kita lakukan, ingatlah, Allah sebaik-baik perancang. Kita sebagai hambaNya perlu memohon diberikan yang terbaik.

Bagi suami, bantulah isteri anda dengan memberikan sokongan sepenuhnya semasa proses melahirkan. Mereka sedang bertarung nyawa melahirkan zuriat kalian.

Saya mendoakan, sesiapa sahaja yang sedang menunggu masa untuk melahirkan, semoga diberi kemudahan dan selamat semuanya. InsyaAllah. Dan jangan lupa kongsikan artikel ini kepada suami anda serta rakan-rakan anda yang lain ye..

Selamat mencuba..:-)