Posted on

Luluh Hatiku Di Malaysia. Isteri Banting Tulang Kerja Di Luar Negeri, Suami Bangga Tayang Kekasih Di Facebook.

Disebabakan oleh kemiskinan yang semakin memburuk, ramai netizen di Filipina memilih untuk bekerja di luar negara dengan harapan boleh mendapat lebih banyak wang untuk membantu keluarga yang berada di Filipina.

Mereka yang lebih dikenali sebagai ‘Oversea Filipino Workers’ (OFW) itu sanggup bekerja siang dan malam atau melakukan dua tiga pekerjaan demi memperolehi masa depan yang lebih cerah dan terjamin.

Selain itu, mereka juga terpaksa tinggal berjauhan dari keluarga dan itu pasti membuatkan ke semua OFW akan berasa sedih dan merindui keluarga mereka. Satu-satunya cara paling mudah untuk berhubung dengan keluarga yang berada di Filipina adalah dengan menggunakan media sosial.

Wanita ini juga merupakan warga Filipina yang sanggup bekerja di luar negara semata-mata untuk membantu keluarganya.

Princess Sittie Fairodz Utto telah bekerja siang malam dengan harapan dapat membuatkan kehidupan anaknya di Filipina menjadi lebih senang. Oleh itu dia telah meninggalkan suaminya di Filipina untuk menjaga anak mereka sehingga dia kembali semula suatu hari nanti.

Setiap bulan Sittie Fairodz Utto mengirimkan wang ke kampung untuk merawat anaknya mereka yang sakit dan dijaga oleh suaminya.

Bagi tujuan mencari wang, dia terpaksa melakukan banyak pekerjaan dengan harapan suatu masa nanti dia dapat kembali ke kampung halaman dan berkumpul semula dengan keluarganya.

Tetapi, sebaik sahaja dia melihat Facebook suaminya, harapannya itu musnah. Di Facebooknya, Princess mendakwa yang suaminya telah menipunya.

Dia juga telah memuat naik beberapa keping gambar ‘selfie’ suaminya yang tidak berpakaian bersama seorang perempuan di atas katil sebagai bukti.

Paling menyakitkan hati ialah kedua-duanya bangga bergambar berdua dalam keadaan yang menjelikkan itu. Mereka juga seakan tidak peduli jika Sittie melihat foto berkenaan.

Perkongsian kisah malang Princess itu telah menyentuh hati beribu-ribu netizen yang akhirnya bertindak menenangkan dan memberikan kata-kata semangat kepadanya.

Tetapi, menurut Princess terdapat juga beberapa orang ‘haters’ telah menghantar mesej kepadanya dengan mengatakan dia seorang yang “bodoh” kerana benarkan suaminya berbuat seperti itu.

Akhirnya Sittie mendedahkan dia mengetahui mengenai perselingkuhan antara suami dan kekasihnya itu namun dia membiarkannya kerana ingin memperbaiki keadaan dan kembali ke kampung halaman untuk tinggal bersama suaminya demi anak mereka.

Posted on

Sedar Tak Sedar Sudah Lima Tahun Saya Tidak ‘Bersama’ Isteri. Nafsu Saya Seperti Dikunci Setiap Kali Ingin “Bersama” Isteri. Rupa-rupanya Punca DIDEPAN MATA..

“Sudah hampir lima tahun saya tidak ‘bersama’ isteri. Setiap kali ingin melakukannya, nafsu saya seperti disekat dan tak bermaya. Bagaimanapun, keadaan berbeza apabila saya melihat perempuan lain.

Saya yakin masalah ini berpunca daripada silap saya sendiri yang curang dengan pembantu rumah hingga menyebabkan wanita dari seberang itu menggunakan ilmu hitam untuk merosakkan rumah tangga saya. Ini bukan tuduhan melulu kerana saya ada beberapa petunjuk dan bukti berasas.

Mulanya saya sangka menghadapi masalah lemah tenaga batin. Hasil perbincangan dengan isteri, kami berjumpa doktor untuk mendapatkan kepastian. Namun, pemeriksaan mengesahkan saya tidak mengalami sebarang masalah seksual.

Berikutan itu saya dan isteri berbincang dengan anggota keluarga dan mereka mencadangkan saya mencuba perubatan secara Islam kerana mungkin ada orang menggunakan cara halus untuk merosakkan rumah tangga kami.

Selepas berubat di pusat rawatan Islam, kami terkejut apabila ustaz memberitahu saya mungkin terkena sihir dilakukan orang yang pernah duduk serumah dengan kami.

Selepas dimaklumkan begitu, saya terus teringat ketika isteri melahirkan anak lima tahun lalu, saya mengambil seorang pembantu rumah untuk menguruskan rumah sepanjang dia dalam pantang.

Sepanjang dua bulan amah berusia 30-an itu bekerja, saya pernah terlanjur dengan wanita itu selepas tidak tahan dengan godaannya. Kami berzina ketika isteri tiada di rumah kerana pergi melakukan urutan selepas bersalin dengan bidan.

Layanan amah itu kepada saya memang baik. Setiap kali pulang kerja, dia akan menyambut saya dan menyediakan minuman biarpun saya tidak meminta.

Walaupun terlanjur, saya langsung tiada niat untuk berkahwin dengannya. Saya perasan dia ada me*ngambil air manii saya selepas kami melakukan hubungan haram itu tapi tidak mengesyaki apa-apa.

Selepas isteri habis pantang, saya terus memberhentikan amah berkenaan kerana bimbang rahsia kami terbongkar hingga menyebabkan rumah tangga kami bergolak. Saya menyesal dan bertaubat kerana berzina de*ngan amah itu selepas tidak tahan dengan godaannya.

Ustaz yang mengubati mengesyaki saya terkena ilmu sihir yang dilakukan melalui pemujaan air manii dan masalah dingin terhadap isteri mula saya alami sebaik saja memberhentikan pembantu rumah itu.

Sebenarnya bukan saya tidak bernafsu terhadap wanita tetapi apabila melihat isteri, saya memandangnya seolah-olah melihat seorang lelaki menyebabkan saya langsung tiada nafsu terhadapnya.

Sebelum ini saya sudah beberapa kali mencuba perubatan moden termasuk mengambil pil perangsang lelaki tapi masalah ini masih tidak dapat diatasi.

Bagaimanapun, saya menyembunyikan kecurangan saya daripada isteri kerana bimbang ia akan memberi kesan terhadap rumah tangga kami. Saya kini makin pulih tetapi masih meneruskan rawatan lanjut”

*Semoga menjadi iktibar untuk suami diluar sana

Posted on

Abang Demi ALLAH Abang!! Tolonglah Jujur Dengan Saya. “Abang Ada Main Dengan Perempuan Lain Tak?”

Rumahtangga saya baru berusia 4 tahun dan kami dikurniakan seorang anak. Baru-baru ini saya disahkan oleh doktor bahawa saya menghidap penyakit kelamin

Penyakit ini berpunca dari suami saya. Doktor memberitahu bahawa, virus yang ada dalam badan saya tidakakan hilang. Saya ulang, tak akan hilang!

Virus ini memang akan ada dalam badan saya buat selama-lamanya. Saya akan bertahan dengan ubat antibiotik sahaja. Penyakit yang saya alami adalah Herpes Simplex type 2.

Sebelum saya mengetahu yang saya menghidap penyakit ini, di kawasan kemaluan saya telah timbul kemerah-merahan seperti ulcer. Kemudian, dalam masa seminggu air jernih juga turut keluar dari kemaluan saya. Selepas seminggu barulah saya mengambil keputusan untuk bertemu dengan doktor.

Sebelum bertemu dengan doktor, saya ada bertanya pada suami saya apakah dia ada tidur dengan sesiapa selama dia ke luar negeri beberapa bulan yang lalu. Tetapi suami menafikan perkara itu.

Bila tiba di hospital, doktor mengesahkan saya telah menghidap penyakit kelamin. Hidup saya gelap serta merta. Saya sudah tidak nampak apa-apa lagi melainkan anak saya. Saya fikir apa nasib anak saya, kenapa saya yang terpilih untuk menanggung semua ini sedangkan saya tidak pernah meniduri lelaki lain selain suami saya.

Terbayang muka mak ayah saya, adik beradik saya. Saya dah tak fikir langsung tentang suami. Tetapi suami memang tidak mahu mengaku apa yang dia buat. Naluri saya sebagai seorang isteri kuat menyatakan bahawa dia memang ada tidur dengan pelacur atau yang sewaktu dengannya.

“Saya tanya abang dengan baik dan lembut tak marah, abang ada tak main dengan perempuan lain?” soal saya pada suami.

Namun, suami sekali lagi bermati-matian menafikannya. Jadi saya mengambil keputusan untuk berdiam diri buat sementara waktu sebab saya juga memerlukan waktu untuk berfikir tentang apa nasib saya selepas ini.

Balik dari hospital, saya mengajak suami balik ke rumah melalui jalan mahkamah. Dan saya seminta suami masuk ke kawasan parking mahkamah.

“Buat apa kita ke sini?” soalnya.

“Jom kita turun,” saya buka pintu namun dia sempat memegang tangan saya.

“Kenapa ni?”

“Saya dah tanya abang dengan lembut dan saya tak marah, tapi abang tak mahu mengaku. Jom kita turun dan buat akuan bersumpah di mahkamah yang abang memang betul-betul tidak pernah tidur dengan mana-mana perempuan atau tidak pernah pergi ke rumah pelacur ke apa…” belum sempat saya habis bercakap, akhirnya suami mengaku curang.

Suami mengaku yang dia pernah pergi ke rumah urut dan seterusnya, fahamlah apa yang berlaku. Saya bagaikan nak pitam, tak tahu nak cakap apa lagi. Saya diam dan hanya air mata saja yang mengalir. Saya terbayangkan wajah anak saya.

“Dahlah, tak mampu saya nak sambung cerita lagi. Tangan saya dah terketar-ketar,”

Apa yang saya perlu buat sekarang? Ada ke tempat yang boleh saya pergi berubat? Saya fikir untuk bercerai saja dengan suami sebab beberapa bulan ini selepas diberitahu oleh doktor tentang penyakit ini, hubungan kami menjadi dingin.

Dia memujuk saya dan meminta maaf serta berjanji tidak akan mengulangi lagi dan tidak akan menyakiti hati saya lagi. Tetapi saya rasa tak boleh nak melihat mukanya lagi. Kalau saya dah bercerai, saya dah tak boleh berkahwin dengan sesiapa sebab saya ada penyakit kelamin.

credit: PIXEL MEDIA

Posted on

Hargailah Seorang Lelaki! Ketika Dikau Dekat Maafkan Lah Aku Kerna Lupa Menghargainya.

Hargailah Seorang Lelaki

– Hidup kita di dunia ini hanyalah sementara. Apa yang kita inginkan bukan semua kita dapat miliki. Jangan lah pernah sia-siakan pengorbanan seseorang yang sanggup melakukan apa sahaja demi kebahagiaan kita. Sebab yang datang tidak akan sama dengan yang pergi

Hargailah kehadiran seorang lelaki dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.. Andainya Perempuan Tahu…

– Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (perihatin).
– Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tidak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.
– Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.
– Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.

– Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita.
– Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita. Sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.
– Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!
– Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.
– Bila lelaki cakap..”Emm..tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.
– Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.

– Kebanyakan lelaki yg nampak `desperate’, datang dari sekolah all boys! (how true)
– Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.
– Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…
– Kadang-kadang lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.
– Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan `flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yg istimewa…yang lain hanya kawan..

– Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja….Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!
– Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.
– Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…

– Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita. Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan. Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!

p/s : Jom kongsi dengan perempuan lain yang berada di luar sana..

Posted on

Ketika Aku Sedang Asyik Membuat Gigitan Cinta Di Lehernya, Tiba- Tiba Dia Kekejangan, Aku Panik Dan Terus Ke Hospital. Aku Terkejut! Ini Yang Doktor Bagi Tahu…

Lovebite merupakan benda yang tak asing lagi hubungan rumah tangga untuk pasangan yang dah berkahwin. Yang tak kahwin lagi pun mungkin ramai yang dah tahu. Ramai dari kita yang tahu bila & bagaimana lovebite ni dihasilkan tapi mereka tak tahu yang sebenarnya lovebite ni BAHAYA!

Untuk yang tak tahu lagi, apa sebenarnya lovebite ni?

LOVEBITE (gigitan cinta) adalah lebam sementara atau tanda tanda bewarna biru keungguan akibat perbuatan mencium, menghisap atau menggigit kulit dengan kuat sehingga kulit tertarik dan menyebabkan pecah darah di bawah kulit tersebut. Hickeys (lovebite yang terhasil) boleh kekal selama 4-12hari ditubuh seseorang dan kelihatan sama seperti lebam biasa. Tapi kalau dah lebam tu kat tengkuk tu faham faham je lah.
Secara umumnya, hickeys/lovebite boleh dihilangkan dengan meletakkan ais. Tapi sebenarnya, cara ni berkesan hanya untuk lovebite yang terhasil kurang dari 10minit. Untuk yang lebih dari 10 minit tu, gunalah trick berpakaian. Sama ada pakai shawl atau naikkan kolar baju tshirt.
Kenapa lovebite berbahaya?

Menurut Daily Mail, seorang wanita berusia 44 tahun telah lumpuh selepas terkena serangan sakit jantung akibat daripada lovebite yang di lakukan oleh kekasihnya. Wanita itu (nama tidak dinyatakan) dimasukkan ke sebuah hospital di Auckland apabila mendapati dia tidak mampu menggerakkan tangan kirinya selepas kejadian itu.

Pada mulanya, para doktor mengesyaki wanita itu telah terkena serangan sakit jantung. Walaupun mereka tidak mengetahui punca sebenar penyakit wanita itu pada awalnya. Mereka kemudiannya, memeriksa wanita itu dan menjumpai kesan lovebite dibadannya. Dan dari kesan lovebite tu, mereka dapat tahu apa punca serangan sakit jantung tersebut.

Sebenarnya lovebite yang terhasil tu, menyebabkan pembuluh darah rosak dan mengakibatkan pembentukan darah beku. Darah yang telah beku tadi mengalir ke jantung dan boleh menyebabkan strok!

Posted on

POWER TOK IMAM NI!! PENGANTIN TERKEJUT TOK KADI TUDUH PENGANTIN PERNAH “BERSAMA” SEBELUM AKAD NIKAH.

Tok Kadi di Terengganu
Aku ni orang utara, tapi aku cukup suka dialek Terengganu (bukan bahasa Terengganu ye, bahasa tetap Bahasa Malaysia. Eh, ke Bahasa Melayu? Ahhh…tibai la!). Bagi aku comey sangat dialek Ganu ning.

Balik dari makang sata kat Kemamang dulu… sepanjang jalang (eh?) aku dok test power cakap dengan dialek Ganu. MrHubby la tukang editor nye, sebab dia terer banyak dialects walaupun dia Johorean.

Okay…jom baca lawak ni. Jenuh aku tersenyum-senyum dari tadi…

Suatu hari masa majlis akad nikah di Terengganu…

Sebelum akak nikoh, Tok Kodi ngesoh name IC pengatin laki. Kodi kata nok tanye soalang skit. Pengatin laki debo doh ni.
Kodi: Lame dah kenal hok puang ni?


Pengantin: Dalam 2 tahun lebih.


Kodi: Hoo molek la…mesti gi dating sokmo ni dok?
 
Pengantin: Kadang-kadang je Tok. Dia dok Terengganu, saya dok KL.

Kodi: Doh xjupe, org muda leni orang ngorat wat sek sokmo la ni.**terangkat punggung pengantin lelaki dan wali dengor soalan tu***

Pengantin: Mana ada Tok, kang haram!


Kodi:Bakpe haramnye? Kang ada niat nok nikoh. Wat sek la. Barang percume!


Wali: Hoi! Mung Tok Kodi jangang wat aib anak nantu aku gitu depang orang rama ning!!!!

Kodi: Cer wat mari talipon mung aku nk cek

***kodi mitok ngan pengantin***

Pengantin: Talipon saya ikut suka saya la nk save menda pun.

Wali: Wi la awang eh, kalu mu rasa mu dok wat ***ketor tangan pengantin bagi fon ke kodi, muka meroh merang doh***

Kodi: Doh ni fail natang ape? Wat sek la ning. Ke org panggil menda gining?

***wali cepat2 bangun gi tengok, pengantin pun sama naik…saksi bejerebat atas belakang***

 
Dan ramai-ramai pakat kata… 

oooo WHATSAPP!!!”

Sumber Info

Artikle Lawak Kedua

Bulan Madu Tiga Anak Dara

Tersebutlah alkisah sebuah keluarga aman bahagia yang dianggotai sepasang suami isteri bersama tiga
orang anak dara mereka. Nak dijadikan cerita, ketiga-tiga anak dara tersebut melangsungkan perkahwinan
mereka secara serentak.

Maka sedih bercampur gumbira menyelubungi hati dan perasaan kedua ibu bapa mereka apabila majlis
perkahwinan tersebut selamat dilangsungkan.Apabila ketiga-tiga pasangan bersiap sedia untuk pergi berbulan madu ke tempat haluan masing-masing,
kedua ibu bapa mereka pun dengan tegas berpesan supaya mereka tidak lupa untuk mengirimkan berita
sepanjang pemergian mereka walau dengan sepatah dua kata. Supaya tidak membebankan setiap
pasangan, ibu bapa mereka mencadangkan agar mereka hanya menulis tajuk iklan yang dapat
menggambarkan maksud yang ingin disampaikan. Lalu mereka semua pun bersetuju degan cadangan
tersebut.

Seminggu selepas mereka semua pergi ke arah tujuan masing-masing, si ibu menerima sepucuk surat dari
anak mereka yang pertama, suratnya amat ringkas, hanya perkataan “Nescafe” yang tertera. Si ibu yang
cuba menyelami maksud yang ingin disampaikan, tanpa berlengah menyemak iklan “Nescafe” di akhbar
yang berbunyi “Nikmatnya tak terhingga”, maka fahamlah si ibu akan maksud yang ingin disampaikan.

Selang seminggu selepas itu, mereka menerima sepucuk surat dari anak mereka yang kedua pula, suratnya
juga pendek, hanya berbunyi ” Standard Chartered Bank”. Apabila disiasat dengan lebih lanjut, iklan
Standard Chartered Bank rupanya bermaksud “Besar, Teguh dan Peramah”, maka tersenyumlah kedua
orang tua tersebut.

Seperti lazimnya mereka pun tertunggu-tunggu akan berita dari anak ketiga mereka, namun minggu demi
minggu tidak juga mereka menerima sebarang khabar berita. Mulanya mereka agak risau namun setelah
hampir dua bulan berlalu, mereka akhirnya menerima sepucuk surat yang amat dinananti-nantikan, suratnya
juga amat ringkas, hanya tertulis perkataan “MAS”. Mulanya mereka agak hairan kenapalah anak mereka
mangambil masa yang lama sangat untuk menulis perkataan “MAS” namun setelah membaca iklan MAS
di surat khabar, mereka pun tersenyum. Di surat khabar, iklan MAS berbunyi, “Tiga kali sehari, tujuh hari
seminggu…”

Pasangan Lanjut UsiaDi suatu malam yang dingin, di dalam sebuah bilik yang sederhana besar, diatas katil… sepasang suami
isteri yang telah lanjut usia baru masuk tidur.

Suaminya telah mula mengantuk tapi isterinya terbangkit perasaan ghairah malam itu…

Si isteri bersuara,

“Dulu-dulu tu….. abang selalu pegang tangan saya bila kita nak tido.” Suaminya dengan separuh sedar,
menggenggam tangan isterinya, lepas tu mula mengantuk semula.

Beberapa ketika lepas tu, si isteri bersuara lagi, “Kemudian tu…. abang selalu cium saya.” Si suami dengan
rasa terganggu, mengangkat kepalanya dan menyentuh bibirnya ke pipi si isteri.

Lepas tu sambung tido balik. Selepas beberapa saat, si isteri bersuara lagi, “Kemudian tu… abang selalu
gigit-gigit leher saya…”

Dengan perasaan marah dan geram, si suami melontar selimutnya dan bangun dari katil tu. Si isteri
bertanya, “Abang nak gi mana tu?”

Dengan marah suaminya menjawab, “Nak gi amik gigi la ni!!!”

Posted on

Tolong Aku! Tolong Aku! Wanita Ini Minta Tolong Semasa Live Streaming, Apa Yang Berlaku Sungguh Mengejutkan Ramai Orang!!

Kekerasan dalam rumah tangga masih menjadi fenomena yang sering terjadi di masyarakat. Bukan cuma dalam rumah tangga saja, sesama pasangan juga bisa terjadi kekerasan. Kali ini, kekerasan tersebut menimpa seorang DJ usia 33 tahun bernama Leng Yein di Malaysia.

Ia telah berpacaran dengan pria yang lebih kecil 8 tahun darinya selama 2 tahun. Pria tersebut adalah seorang pengacara. Ayahnya adalah seorang yang punya pengaruh dan kenal banyak polisi.

Dikabarkan selama 2 tahun pacaran, ia kerap mengalami kekerasan fisik. Setiap kali bertengkar, pacarnya selalu main tangan, memukulinya sampai ia berdarah. Terakhir, ia sudah tidak tahan lagi dan memutuskan untuk putus dengan pacarnya, namun pacarnya masih kerap muncul di rumahnya dan melakukan kekerasan terhadapnya.

Berikut ini foto-fotonya :

Ia mengaku melapor polisi tidak ada gunanya karena pacarnya memiliki hubungan baik dengan polisi.

Kali ini, pacarnya datang lagi ke rumah. Ia pun mengunci diri di dalam kamar dan melakukan live streaming kepada 3 juta followersnya di facebook untuk meminta tolong. Sambil menangis sambil menahan pintu, bisa terdengar pacarnya terus menggedor dari luar pintu dan memaksa masuk. Dalam durasi video sekitar 12 menit tersebut, mereka terus meneriaki satu sama lain dan saling bertengkar.

Detik berikutnya, sosok pacarnya muncul dari jendela di belakangnya. Ia sangat kaget dan segera mengambil HPnya namun siaran langsung terus berjalan. Pacarnya yang tampak sadar ada kamera baru tenang dan video berakhir tak lama kemudian.

Sejak diunggah pada 23 Maret 2018, postingan Leng Yein sudah mendapatkan lebih dari 30 ribu share, 49 ribu like dan 10 ribu komentar. Rata-rata netizen memberikan semangat dan doa yang terbaik untuk Leng Yein.

Namun ada juga yang meragukan kekerasan yang dialami Leng Yein karena warna rambutnya yang di foto tidak cocok dengan yang ada di video live streaming. Kemudian ada seorang netizen yang memberi info bahwa foto tersebut diambil pada saat terjadi kekerasan yang sebelumnya dalam 2 tahun terakhir.

Ngeri yah! Sudah dipukuli begitu masih saja bertahan sampai 2 tahun! Mau berantem gimana pun, kalau sudah main tangan, PUTUS. Titik.

Jika Anda sendiri mengalami atau tahu orang yang mengalami kekerasan dalam rumah tangga atau oleh pasangan, segera ambil tindakan!

sumber: ceritapress.today

Posted on

5 Bahagian Tubuh Wanita Yang Menjadi Kegilaan Lelaki. Tak Sangka Ternyata #No.1 Bukan Bahagian Dada Tapi Bahagian…

Apabila bersembang ke bahagian tubuh wanita yang paling disukai oleh lelaki, mungkin orang akan memikirkan payudara atau pinggang, tetapi ternyata salah!

Menurut satu kajian baru-baru ini dari Jepun, 5 bahagian tubuh wanita yang paling ingin disentuh oleh lelaki,

No.5: Rambut

Rambut Daripada menyentuh bahagian fizikal, lelaki juga suka menyentuh rambut wanita kerana halus dan harum. Menyentuh rambut juga boleh menambah kedekatan emosi.

No.4: Peha

Tidak dapat dinafikan bahawa paha adalah bahagian seksi dan paling dekat dengan bahagian peribadi. Paha yg pejal juga cenderung lebih lembut dan lebih suka untuk dipegang, terutamanya jika paha licin, lelaki harus klepek-klepek! paham kan..

No.3: Dada

Ramai orang berfikir dada akan berada di kedudukan teratas, tetapi ternyata dada jatuh ke tempat ketiga! Tidak kira saiznya besar atau kecil, lelaki akan selalu ingin tahu tentang bahagian ini.

No.2: Pinggul

Ramai lelaki tertarik kepada lekuk tubuh bahagian belakang atau pinggang wanita, terutamanya ketika berjalan. Walau bagaimanapun, bukan hanya lelaki yang suka memberi perhatian, wanita juga kadang-kadang suka memberi perhatian juga..

No.1: Lengan atas

Ternyata lengan atas adalah bahagian pertama yang kebanyakan orang mahu menyentuh! Memegang lengan seorang wanita bukan sahaja dapat menambah kedekatan, tetapi juga lembut dan mudah dicapai. Sekurang-kurangnya lelaki tidak perlu bimbang akan ditampar atau dicop pervert jika mereka menyentuh bahagian ini!

Tetapi sudah tentu tidak semua lelaki adalah sama. Setiap orang mempunyai kesukaan mereka sendiri. Bagaimana anda berfikir urutan ini? Setuju semua?

sumber: kicappedas

Posted on

Aku Seorang Cacat, Aku Takut Isteriku “Mahu Menikah” denganku Disebabkan Harta Kekayaan Aku. Satu Hari Aku Tak Sengaja Melihatnya Mandi, Malam Itu Juga Aku “Serahkan Semua Wangku” Kepadanya!

Dulu saat masih kecil, aku pernah mengalami kecelakaan dan kehilangan kedua kaki aku. Sebenarnya masih bisa diselamatkan, namun kemampuan medis saat itu belum semodern sekarang.

Waktu kecelakaan, masih ada seorang anak perempuan yang terluka, aku pun menyerahkan kesempatan medisku ke dia, membiarkannya dibawa ke rumah sakit dulu.

Aku Takut Isteriku “Mahu Menikah” denganku Disebabkan Harta.. Satu Hari Aku Tak Sengaja Melihatnya Mandi, Malam Itu Juga Aku “Serahkan Semua Wangku” Kepadanya!

Setelah tumbuh dewasa, aku berhenti sekolah dan bekerja ke kota. Karena cacat,aku hanya bisa memakai kursi roda, sulit sekali untuk mencari pekerjaan. Aku kemudian berjualan barang kecil-kecilan di jalan untuk menghasilkan pendapatan.

Aku Takut Isteriku “Mahu Menikah” denganku Disebabkan Harta.. Satu Hari Aku Tak Sengaja Melihatnya Mandi, Malam Itu Juga Aku “Serahkan Semua Wangku” Kepadanya!

Tidak disangka aku berbakat berjualan. 10 tahun kemudian aku berhasil menabung banyak uang dan hidup berkecukupan. Sudah saatnya menikah, namun setiap kali datang ke acara perjodohan, aku sadar, banyak perempuan yang awalnya memandangku sebelah mata karena kakiku. Namun setelah mengetahui kekayaanku, mereka malah mau bersamaku.

Jadi aku mulai tahu, mereka semua mau bersamaku karena uang-uangku.

Aku Takut Isteriku “Mahu Menikah” denganku Disebabkan Harta.. Satu Hari Aku Tak Sengaja Melihatnya Mandi, Malam Itu Juga Aku “Serahkan Semua Wangku” Kepadanya!

Sampai suatu hari aku bertemu dengan istriku yang sekarang. Ia adalah seorang mahasiswi universitas, cantik dan pintar. Saat menikah denganku ia menandatangi surat perjanjian bahwa ia tidak akan mendapat sepeserpun kekayaanku.

Aku Takut Isteriku “Mahu Menikah” denganku Disebabkan Harta.. Satu Hari Aku Tak Sengaja Melihatnya Mandi, Malam Itu Juga Aku “Serahkan Semua Wangku” Kepadanya!

Karena surat perjanjian itulah aku baru bersedia menikahinya.

Namun dalam hati kecil ini selalu ada kewaspadaan yang tidak bisa hilang. Bagaimana bisa, istriku yang cantik, lembut dan masih muda, bisa mencintaiku dan mau menikah denganku?

Sejak menikah, saat berganti pakaian ataupun saat tidur, aku tidak pernah melihat istriku melepas branya. Katanya di dadanya ada bekas luka yang tidak enak dilihat. Aku juga tidak memedulikan hal itu.

Aku Takut Isteriku “Mahu Menikah” denganku Disebabkan Harta.. Satu Hari Aku Tak Sengaja Melihatnya Mandi, Malam Itu Juga Aku “Serahkan Semua Wangku” Kepadanya!

Sampai suatu hari aku tidak sengaja melihat dadanya yang sedang mandi. Di dadanya ada bekas luka yang tidak asing. Aku tahu asal usul bekas luka itu. Ternyata istriku adalah anak perempuan yang terluka itu.

Aku baru mengerti kenapa ia mau menikah dengan orang cacat sepertiku, walaupun keluarganya telah melarang. Aku sangat terharu, sampai air mataku tak tertahankan lalu bercucuran keluar.

Malam itu, aku merobek surat perjanjian itu, dan menyerahkan surat-surat bukti kepemilikan harta kepadanya, membiarkan ia mengurus keuangan keluarga. Menurut kalian, keputusan aku sudah benar belum?

Aku Takut Isteriku “Mahu Menikah” denganku Disebabkan Harta.. Satu Hari Aku Tak Sengaja Melihatnya Mandi, Malam Itu Juga Aku “Serahkan Semua Wangku” Kepadanya!

Dalam pernikahan, suami istri harusnya menikah dalam ketulusan. Jangan karena alasan harta benda, ataupun kekuasaan, kamu lantas menyerahkan hidup pada seseorang, hidup bersamanya. Jangan pernah sia-siakan hidupmu untuk orang yang tidak kamu cintai, janganlah menikah demi harta yang hanya bersifat duniawi.

Jangan lupa, salinglah percaya pada suami atau istri anda, bangun kepercayaan di antara kalian. Karena tetap saja, pernikahan akan lebih bahagia bila dijalani atas dasar cinta, ketulusan, dan saling percaya.

Kepercayaan lah yang mengokohkan fondasi pernikahan, ketulusan lah yang menghangatkan rumah tangga.

Sumber: funny

Posted on

Satu Hari Aku Lihat Kelakuan Suamiku Amat Pelik Sekali. Lantas Teringat Pesan Nenekku Lihat Telurnya. Ku Ajak Dia Keranjang, Alangkah Terkejutnya Apa Yang Aku Lihat…

KAUM lelaki khususnya suami yang berniat untuk curang dengan pasangan masing-masing dinasihatkan supaya melupakan niat tersebut kerana tanpa anda sedari, pasangan anda mungkin mempunyai ‘cara’ tersendiri untuk menghidu kecurangan anda.

Namun, itu mungkin hanya ‘perasaan curiga’ yang timbul dalam segelintir wanita yang terlalu paranoid terhadap pasangannya.

Itulah yang berlaku kepada seorang wanita apabila dia yang mengesyaki kecurangan suaminya dengan hanya melihat buah zakar pasangannya.

Pendedahan yang dibuat menerusi program bual bicara The Jeremy Kyle Show nyata membuatkan wajah pengacara program terbabit bertukar ‘merah padam’, selain mengundang ketawa dalam kalangan penonton yang hadir.

Jade, tetamu undangan dalam program terbabit mendedahkan bagaimana dia menghidu suaminya curang selepas 10 tahun hidup bersama.

“Apabila kami tidak mengadakan hubungan seks untuk tempoh yang lama, buah zakarnya akan menjadi keras.

“Kita akan tahu apabila kita mengenali satu sama lain,” kongsinya yang membuatkan Jeremy tersipu malu dan tidak terkata.

Jade turut menambah; “Ini sesuatu yang memalukan”, sambil kedengaran sorakan daripada para penonton.

Jade turut memberitahu Jeremy bahawa dia mula mengesyaki kecurangan selepas suaminya, Dave lebih sukakan ‘cabaran’ ketika di bilik tidur.

Tambahnya, Dave yang bekerja sebagai pemungut sampah disifatkan lebih berbau seks berbanding bau peluh.

“Anda akan tahu apabila anda telah melakukan hubungan seks (dengan suami), anda dapat hidunya (kecurangan),” kata Jade.

Sejurus kemudian, Dave pula dijemput naik ke pentas. Namun, dia kelihatan terkejut dan kecewa apabila isu buah zakarnya sedang dibincangkan oleh isterinya.

Dave membuktikan bahawa dia tidak pernah curang dengan isterinya, sebaliknya berusaha untuk menambahkan lagi kehangatan dalam hubungan intim.

Malah, program tersebut memberi detik bahagia kepada pasangan tersebut apabila Dave yang menjalani ujian mengesan penipuan membuktikan bahawa dia tidak curang.

Sumber : mD via Kisahotai

Rancangan bual bicara The Jeremy Kyle Show adalah program berdasarkan kepada konfrontasi dimana tetamu jemputan yang hadir cuba menyelesaikan masalah dalam kehidupan mereka termasuklah isu membabitkan hubungan kekeluargaan, seks, hubungan romantik, penyalahgunaan dadah dan sebagainya.